خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس‎؛

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور قرائت شد

کد خبر : ۱۳۱۴۳۰

عالی نماینده مردم زابل به وزیر صنعت درباره علت ادامه تعطیلی بازارچه‌های مرزی و به رئیس جمهور درباره علت عدم حضور معاونان پارلمانی در صحن علنی مجلس تذکر داد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به‌ گزارش ایلنا، ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس در نشست علنی امروز تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل قرائت کرد، که به شرح ذیل است:

آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد به وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیل نبودن ستاد افراطیون تشنج‌آفرین پشت پرده در وزارت آموزش و پرورش و اصطلاح مشی افراط‌گرایانه خود در قلع و قمع مدیران آموزش و پرورش و فاصله گرفتن از عناصر تشنج‌آفرین و بازگشت به شعار اعتدال رئیس ‌جمهور تذکر داد.

سادات ابراهیمی، سودانی، جلیلی، پاپی‌زاده، ‌انصاری، دارابی، موسوی، صالحی ‌نسب، حسینی و سعدون‌زاده به وزیر راه و شهرسازی درباره کشته شدن ۱۱ و زخمی شدن ۱۲ نفر از مردم صالح شهر شهرستان گتوند به دلیل عدم چهار بانده کردن جاده شوشتر گتوند دزفول و پاسخگویی مسئولان وزارتخانه مذکور تذکر دادند.

فرهنگی نماینده مردم تبریز به وزیر علوم درباره ضرورت اجتناب‌ از حذف دانشکده فنی و حرفه‌ای شماره ۲ تبریز تذکر داد.

زارع نماینده مردم آباده به وزیر علوم درباره علت عدم استفاده از فرد متخصص و دانش‌آموخته رشته‌های فنی در بحثدانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور تذکر داد.

موسوی نماینده مردم اهواز به وزیر کشور درباره افزایش شدید ناامنی در حوزه انتخابیه از جمله سرقت خودرو و موتورسیکلت، کیف ‌قاپی و تجاوز به عنف و رسیدگی سریع به آن تذکر داد.

موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به وزیر تعاون درباره لزوم بررسی و حل مشکلات کارگران شرکت گلستان شهرستان مبارکه و جلوگیری از تضییع حقوق آنها، به وزیر کشور درباره توضیح علت رهاسازی معتادان پس از دستگیری آنها توسط نیروی انتظامی، به وزیر بهداشت درباره لزوم احداثو راه‌اندازی دانشکده پرستاری و مامایی در شهرستان فلاورجان با توجه به قول مساعد وزیر سابق بهداشت و ضرورت نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های دولتی و بهبود شرایط عملکرد و خدمت‌رسانی به بیمارستان امام خمینی شهرستان فلاورجان، به وزیر ورزش و امور جوانان درباره اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان فلاورجان و توضیح درباره اقدامات مجمع فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و برخورد ناشایست آن وزارتخانه با آقای طالقانی و لزوم دلجویی از وی و به وزرای اطلاعات، امور خارجه و کشور درباره لزوم بررسی دقیق و ارائه توضیح درباره دیدار هیئت پارلمانی اروپا و فعالان فتنه ۸۸ تذکر داد

ندیمی نماینده مردم لاهیجان به وزیر تعاون درباره جلوگیری از تضعیف نهادهای مدنی چون اتاق تعاون توسط مسئولان تذکر داد.

سوری نماینده مردم دلفان به وزیر نیرو درباره در اولویت قرار دادن مناطق محروم درباره توزیع بودجه و پروژه‌ها تذکر داد.

قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به وزیر آموزش و پرورش درباره تسریع در استخدام معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی و به رئیس جمهور و وزیر نیرو درباره تسریع در احیا و نجات دریاچه ارومیه تذکر داد.

حاجی نماینده مردم شاهین شهر به وزیر جهاد کشاورزی درباره گران شدن پلاستیک گلخانه‌ای به میزان بیش از ۳ هزار تومان ظرف یک ماه گذشته و به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو درباره چند برابر شدن قبوض برق چاه‌های آب کشاورزی تذکر داد.

عالی نماینده مردم زابل به وزیر صنعت درباره علت ادامه تعطیلی بازارچه‌های مرزی و به رئیس جمهور درباره علت عدم حضور معاونان پارلمانی در صحن علنی مجلس تذکر داد.

کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به رئیس ‌جمهور درباره انتصابات وزرا و جهت‌گیری شدید جناحی تذکر داد.

امامی و طاهری نمایندگان گرگان به رئیس جمهور درباره اصلاح بودجه و رعایت ۲ درصد درآمد عمومی در اعمال ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه به منظور محرومیت‌زدایی تذکر داد.

طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران به رئیس‌ جمهور درباره اینکه آیا انتقال مقادیر زیادی از اشیای عقیقه و باستانی با قدمت بالای ۱۰۰ سال به اروپا صحیح است و به وزیر صنعت درباره مراقبت در زمینه عقد قراردادهای مجدد با کارخانجات پژو و رنو فرانسه با توجه به مشارکت این دو کشور در تحریم‌ها علیه ایران تذکر داد.

طاهری، نوروزی، صابری و کریمی قدوسی نمایندگان گرگان، علی‌آباد، رامیان و مشهد به وزیر صنعت درباره جلوگیری از گرانی بی‌رویه کالاهای اساسی تذکر داد.

نیاز آذری نماینده مردم بابل به وزیر صنعت درباره خرید محصولات باغی از جمله پرتقال از کشاورزان با توجه به حمایت از تولیدات داخلی تذکر داد.

آلیا نماینده مردم تهران به وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت سرانه واحدهای آموزشی باغات و عدم تطابق و توازن دخل و خرج به ویژه هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس در فصل زمستان و عزل و نصب‌‌های بدون معیار علمی، منطقی، اعتدالی و صرفا سیاسی و جهت‌دار و به رئیس‌ جمهور درباره عدم حضور معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها در مجلس برای سهولت در رسیدگی به مشکلات مربوط به دستگاه‌ها تذکر داد.

کوچکی‌‌نژاد نماینده مردم رشت به وزرای نفت، اقتصاد و نیرو درباره علت عدم پرداخت خسارات وارده از طریق خسارات بر اثر حوادثبه وجود آمده برق و گاز و به وزیر بهداشت درباره غیر قانونی بودن دریافت شهریه از دانشجویان انتقالی دولتی تذکر داد.

طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران به وزیر نیرو درباره تأمین آب، برق و فاضلاب در ورودی‌های مسکن مهر و به رئیس‌ جمهور درباره علت صدور مجوز برای استفاده از هواپیمای اقتصادی برای مسافرت وزرا و به وزیر صنعت درباره علت صدور دستور لغو ممنوعیت کالاهای لوکس تذکر داد.

دواتگری نماینده مردم مراغه به وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره الزام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک سپه و آزادسازی وجوه تخصیصی ناشی از فروش اوراق مشارکت موضوع آزادراه مراغه هشترود و به رئیس‌ جمهور درباره تسریع در تصویب ارتقای روستای ورجوی از توابع شهرستان مراغه به شهر تذکر داد.

کارخانه‌ نماینده مردم همدان به رئیس‌ جمهور درباره انتظار ملت در پاسخ مقتدرانه رئیس جمهور به یاوه‌سرایی‌های اخیر رئیس‌ جمهور آمریکا تذکر داد.

بشیری نماینده مردم پاکدشت به وزیر نفت درباره اقدامات فوری برای راه‌‌اندازی و رفع نواقص جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی شهرستان پاکدشت تذکر داد.

نجف‌نژاد نماینده مردم فریدون کنار به وزیر بهداشت درباره اعلام سلامت برنج فریدون کنار تذکر داد.

شوهانی نماینده مردم ایلام به وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره نارضایتی شدید مردم از عملکرد بانک سینا و لزوم جلوگیری از مصادره املاک مردم تذکر داد.

کارخانه‌، سالک، کوثری، نجابت، بذرپاش، آشتیانی، حسینی، موسوی، حاجی، نقوی حسینی، سلیمانی، زاهدی، آریایی‌نژاد، فتاحی، شیری و آصفری به وزیر امور خارجه درباره پاسخگویی به ملت بزرگ ایران در رعایت شأن و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در ادامه مذاکرات ژنو با توجه به مواضع تند و تهدیدآمیز رئیس جمهور آمریکا تذکر دادند.

بیرانوند نماینده مردم بروجرد به وزیر امور خارجه درباره رسیدگی سریع به اقدام و پاسخ قانع‌کننده درباره نحوه ورود هیئت اروپایی و ملاقات خارج از برنامه با فتنه‌گران قانون‌شکن تذکر داد.

بذرپاش نماینده مردم تهران به وزیر راه و شهرسازی درباره علت گران شدن یکباره قیمت بلیت‌های قطارهای بین شهری با توجه به اینکه اکثر اقشار کم‌درآمد جامعه از این وسیله نقلیه بهره می‌برند، تذکر داد.

جعفری و مشهدی عباسی نمایندگان مردم بجنورد و دماوند به وزیر امور خارجه درباره خارج از دیپلماسی بودن ملاقات هیئت پارلمانی اروپایی با محکومان فتنه ۸۸ بر خلاف قاعده عزت، حکمت و مصلحت تذکر داد.

قادری و صادقی نمایندگان مردم شیراز به رئیس ‌جمهور درباره توجه به عدالت در توزیع بودجه‌‌های استانی و جبران این بی‌عدالتی در تخصیص‌های سال ۹۲ تذکر دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز