خبرگزاری کار ایران

با تصویب فوریت طرحی در مجلس؛

حضور نمایندگان در کمیسیون تلفیق پررنگ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۳۱

: با تصویب طرح قانونی اصلاح ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی توازن بیشتری در کمیسیون تلفیق ایجاد خواهد شد.

نمایندگان مجلس، یک فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی حضور اعضای کمیسیون‌های تخصصی در کمیسیون تلفیق پررنگ‌تر می‌شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرحمن رستمیان به عنوان یکی از طراحان طرح قانونی اصلاح ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: هدف ما از آوردن این طرح این بود که مشارکت کمیسیون‌های تخصصی در کمیسیون تلفیق افزایش یابد و کمیسیون تلفییق همم تخصصی‌تر نظرات کارشناسی خود را اعلام کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در طرح مذکور پیش‌بینی کرده‌ایم که کمیسیون‌های تخصصی هرکدام ۳ نفر در کمیسیون اقتصادی، ۶ نفر در کمیسیون برنامه و بودجه و ۹ نفر عضو در کمیسیون تلفیق داشته باشند.

رستمیان تاکید کرد: با تصویب طرح قانونی اصلاح ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی توازن بیشتری در کمیسیون تلفیق ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر نماینده‌ها موافق طرح مذکورهستند، از تأخیر در بررسی این طرح در صحن علنی مجلس به دلیل بررسی سایر طرح‌ها انتقاد کرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در مخالفت با فوریت این طرح گفت: کلیت این طرح قابل قبول است اما عملا به سال جاری نمی‌رسد هیأت رئیسه مجلس باید درباره زمان بررسی طرح‌ها در مجلس چا‌ره‌ای بیندیشد.

پورابراهیمی یادآور شد: این طرح موضوع مهمی در خصوص تعیین تکلیف ترکیب کمیسیون تلفیق را مدنظر قرار داده اما نحوه اجرا و ارائه آن در صحن علنی مجلس به نحوی شده که معطل مانده است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: شکل رسیدگی به این طرح باید دو فوریتی بود تا به امسال می‌رسید.

محمدرضا باهنر در واکنش به اظهارات پورابراهیمی، گفت: شما وقت مخالف را گرفتید و تذکر دادید.

میرمحمدی در موافقت با یک فوریت طرح اصلاح اصلاح ماده ۴۵ آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: این طرح به عنوان دو فوریتی مطر ح شده بود و نظر نمایندگان هم بر همین اساس اخذ شده بود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه کمیسیون تلفیق درباره برنامه و بودجه تصمیم می‌گیرد باید متوازن باشد و نقطه نظرات نمایندگان در این کمیسیون مطرح شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصص تنها دو عضو در کمیسیون تلفیق دارند تاکید کرد: ما معتقدیم کمیسیون تلفیق باید بارکارشناسی بیشتری داشته باشد که این تاثیرگذاری آن را دوچندان می‌کند.

میرمحمدی همچنین با اشاره به تعیین اعضای هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق در روز گذشته گفت: از ۶ نفر اعضای هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق ۵ نفر آن عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تغییر ترکیب کمیسیون تلقفیق را دغدغه اکثر نمایندگان برشمرد و گفت: نمایندگان به دلیل جایگاه کمیسیون تلفیق علاقمند هستند که نظرات آنها در این کمیسیون شنیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز