خبرگزاری کار ایران

موافق لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی:

پورابراهیمی: وجود سامانه شناسایی افراد در پیگیری حقوق طلبکاران موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۶

امروزه باب شده افراد اموال خود را به نام دیگران می‌کنند وهمزمان وکالت بلاعزل هم می‌گیرند و هر جا محکوم شدند بتوانند اعلام کنند دارایی خاصی ندارند این لایحه می‌تواند در شناسایی این امر نیز سودمند باشد.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود سامانه شناسایی اموال کشور در صدور احکام قضایی در پیگیری حقوق طلبکاران کمک زیادی خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین پورابراهیمی به عنوان موافق لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در جلسه علنی امروز مجلس، این مسئله را از مهم‌ترین موضوعات کشور دانست و گفت: برخی مخالفین محترم دقت لازم را در مطالعه لایحه نداشته‌اند.
وی در خصوص سامانه اطلاعاتی گفت: بحثبر سر این نیست که مسئولیت سامانه اطلاعاتی بر عهده وزیرکشور باشد یا نه مهم این است که این کار مقبول است یا نیست.
وی افزود: مهم‌ترین نکته لایحه این است که مراکز قضایی در خصوص شناسایی اموال بدهکاران اقدام کنند، اکنون در این مورد اقدامی نمی‌شود و تمام مسئولیت بر عهده طلبکار است.
پور ابراهیمی در باره عدم وجود سامانه شناسایی اموال کشور گفت: امروز سامانه اطلاعات اموال افراد وجود ندارد و نمی‌توان گفت هر کسی چه امکاناتی را دارا است در کشورهای توسعه یافته این امر وجود دارد
و تاکید کرد: وجود سامانه شناسایی اموال کشور در صدور احکام قضایی در پیگیری حقوق طلبکاران کمک زیادی خواهد کرد.
وی افزود:: امروزه باب شده افراد اموال خود را به نام دیگران می‌کنند وهمزمان وکالت بلاعزل هم می‌گیرند و هر جا محکوم شدند بتوانند اعلام کنند دارایی خاصی ندارند این لایحه می‌تواند در شناسایی این امر نیز سودمند باشد.
پورابراهیمی در پایان گفت: آنچه امروز به عنوان لایحه دولت مطرح است، تحولی اساسی در باره حل مسائل مالی در مراکز قضایی کشور است، این به گمان کار بزرگی است و از نمایندگان می‌خواهم به کلیات آن رأی دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز