خبرگزاری کار ایران

نجم‌آبادی:

نیازهای کاذب بر روی ارزش ارز تاثیر می‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۷۷۰

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در شرایط تحریمی که اکنون با آن مواجه هستیم، به حضور و فعالیت بخش خصوصی توانمند نیاز داریم تا به ما در اداره فضای بازار و اقتصاد کمک کند. اتکاء به بخش خصوصی درستکار و شفاف که هم حقوق خود را می‌داند هم تکالیف خود را می‌شناسد، می‌تواند یک کمک مفیدی به دولت برای اداره شرایط بازار باشد.

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایلنا درخصوص برخی تصمیمات ارزی از سوی بانک مرکزی و از سوی دیگر کنارگذاشتن صرافی‌های بخش خصوصی علیرغم تاکیدات رهبری به فعالیت و پررنگ شدن حضور بخش خصوصی در اقتصاد، گفت: مرکز مبادلات ارزی برای پاسخ به نیاز واقعی ارز طراحی شده است، ما در مقابل نیاز واقعی به دلار، یک نیاز کاذب هم داریم و این نیازهای کاذب دارد بر روی ارزش ارز تاثیر می‌گذارد و این اثرگذاری یک تاثیر مستقیم بر شاخص های اقتصادی کشور دارد.

وی افزود: در نتیجه دولت تمام تمرکز و تلاش خود را معطوف به این کرده است که از طریق مرکز مبادلات بتواند حوزه ارزی ما را مدیریت کند.

محبی نجم‌آبادی با تاکید بر بکارگیری و فعال کردن صرافی‌های بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: اما استفاده از صرافی‌های متعدد خودش یک نقطه قوت برای دولت خواهد بود، قطعا صرافی های متعددی که هستند البته بحث رتبه‌بندی و نگاه به توانمندی‌های آن صرافی‌ها حتما مورد نظر دولت است اما صرافی‌هایی هستند که می‌توانند در فضای بازار ارز فعال باشند و با دولت همکاری کنند؛ لذا معتقدم که دو طرف باید همراهی کنند تا اینکه دست مردم باز باشد و در جاهای مختلف بتواند نیاز خود را برطرف کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: در شرایط تحریمی که اکنون با آن مواجه هستیم، به حضور و فعالیت بخش خصوصی توانمند نیاز داریم تا به ما در اداره فضای بازار و اقتصاد کمک کند. اتکاء به بخش خصوصی درستکار و شفاف که هم حقوق خود را می‌داند هم تکالیف خود را می‌شناسد، می‌تواند یک کمک مفیدی به دولت برای اداره شرایط بازار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز