خبرگزاری کار ایران

در مجلس برررسی می‌شود‎؛

طرح استفساریه اختصاص حق انشعاب رایگان به موسسات قرآنی غیرانتفاعی با یک فوریت

کد خبر : ۱۳۴۸۸۷

هم اکنون در کشور عنوان دارالقرآن‌ها لفظ عام است و مراکزی که دارای مجوز باشند، به تعداد انگشتان دست هم نمی رسند.

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح استفساریه اختصاص حق انشعاب برای موسسات قرآنی غیرانتفاعی موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز - سه‌شنبه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استفساریه بند ۶۶ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور پرداختند.

لاله افتخاری در نشست علنی امروز به عنوان طراح دوفوریت طرح استفساریه ماده ۶۶ قانون بودجه سال ۹۲ با بیان اینکه براساس ماده ۶۶ این قانون هزینه مصرف آب، برق و گاز برای حوزه های علمیه، مساجد و اماکن دینی رایگان است، گفت: قطعاً این اقدام برای گسترش فرهنگ دینی بسیار ارزشمند بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون در کشور عنوان دارالقرآن‌ها لفظ عام است و مراکزی که دارای مجوز باشند، به تعداد انگشتان دست هم نمی رسند، لذا در این استفساریه قرار است که موسسات مردمی در حوزه دین هم تحت پوشش این خدمات قرار گیرند.

وی افزود: اکنون ابهاماتی در اجرای ماده ۶۶ قانون بودجه ۹۲ پیش آمده است، از طرف دیگر با توجه به اینکه در ماه‌های آخر اجرای این قانون هستیم، انتظار است که نمایندگان با این استفساریه موافقت کنند.

بر اساس متن استفساریه بند ۶۶ قانون بودجه سال ۹۲ آیا موسسات فرهنگی قرآن و عترت که به صورت عام المنفعه و غیرانتفاعی با مجوز وزارت ارشاد یا دیگر مراجع ذیصلاح ثبت رسمی شده‌اند و مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشند، مشمول بند ۶۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور می‌شوند یا خیر؟ که در پاسخ این استفساریه آمده است، بلی، موسسات فوق الذکر مشمول بند ۶۶ این قانون می شوند.

پس از بحثو بررسی نمایندگان بر روی استفساریه بند ۶۶ قانون بودجه سال ۹۲، در نهایت با دوفوریت این طرح با ۱۳۳ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

سپس یک فوریت این طرح به رأی گذاشته شد که در نهایت نمایندگان با ۱۴۱ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن با یک فوریت آن موافقت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز