خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

اجازه گسترش خشونت در کنار کشور را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۴۵

نباید وظیفه نظارتی مجلس در بحثهسته ای را محدود به یک تیم نمود / ارتش و مردم عراق توان سرکوب تروریست‌ها را دارند.

عضو کمیسیون امنست ملی سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم در کنار کشور ما ترور و خشونت گسترش پیدا کند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، ‌درباره درگیری‌های عراق و موضع کشورهای منطقه‌، اظهار داشت: متاسفانه ما شاهد این هستیم که درعراق و منطقه با حمایت کشورها دیگر اقدامات القاعده و تروریست‌ها افزایش یافته است. اگر ما و همه کشورهای اسلامی کمک نکنیم، این روند فرجام خوبی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگرچه من یقین دارم که ارتش و مردم عراق توان سرکوب آنان را دارند، اما این مهم است که کشورهای دنیا یکبار دیگر دیدگاه خود را درباره تروریسم بیان کنند. دولت عراق دولتی است برآمده از رای مردم و گروهی در صدد هستند این دولت مردمی را ساقط کنند. مهم است که امروز دنیا دراین باره چگونه موضع‌گیری می‌کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بدون شک نظام جمهوری اسلامی قاطعانه از مواضع دولت عراق و آقای نوری مالکی که با رای مردم در این مسئولیت قرار گرفته دفاع و حمایت می‌کند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم در کنار کشور ما ترور و خشونت گسترش پیدا کند. تروریسم وقتی گسترش می یابند، برای کشورهای همجوار مشکلاتی تولید می‌کنند و به نظرم این دغدغه بسیاری از کشورهای منطقه است. این مساله‌ای بین المللی است و به گمان من باید سازمان ملل متحد قاطعانه دراین زمینه ورود کند و نظرات خود را صریحا بیان کند.

نماینده کاشان و آران و بیدگل همچنین درباره تیم ناظر هسته‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: در این باره بحثی در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده است.

آرانی در عین‌حال اظهار داشت: به گمان من نظارت وظیفه مجلس است و نباید وظیفه نظارتی مجلس را محدود به یک تیم نمود. اگر قرار است نهادی در این مورد نظارت کند مجلس است و اگر قرار باشد اقدامی از سوی مجلس انجام شود باید هیات رییسه در این باب اقدام کند. رای گیری شود و تیمی برای این کار مشخص شود، به گمان من ما نباید نظارت مجلس را مخدوش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز