خبرگزاری کار ایران

رییس‌مجلس در نشست خبری مشترک با رییس سنای کنیا:

همکاری‌های ایران و کنیا رو به گسترش است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۷۰

سطح روابط تجاری فعلاً بالا نیست، اما یکی از مقاصد این سفر گشودن باب روابط تجاری است. ما در این مذاکرات در خصوص موضوع انرژی؛ کشاورزی گفت‌وگوهای سودمندی داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همکاریهای ایران و کنیا در زمینه انرژی، تجارت و معدن را مفید و رو به گسترش توصیف کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با رئیس سنای کنیا سفر وی به ایران را باعثمسرت خواند و اظهار داشت: ایران و کنیا روابط نزدیک و دوستانه‌ای در زمینه پارلمانی دارد سفر ریاست سفارت کنیا فرصتی مغتنمی است برای توسعه روابط در زمینه انرژی و تجارت.

وی مذاکرات خود با همتای کنیای را درباره مسائل مهم منطقه پر تحول آفریقا سودمند دانست وگفت: کنیا امتیازات مهمی در زمینه معادن وکشاورزی دارد و علاقه‌مند به همکاری بیشتر به ویژه در زمینه سرمایه گذاری است.

لاریجانی ادامه داد: سطح روابط تجاری فعلاً بالا نیست، اما یکی از مقاصد این سفر گشودن باب روابط تجاری است. ما در این مذاکرات در خصوص موضوع انرژی؛ کشاورزی گفت‌وگوهای سودمندی داشتیم.

رئیس سنای کانادا نیز با تشکر از رئیس مجلس و میزبانی خوب ایران گفت: گفت‌وگوهای مختلفی با رئیس مجلس ایران صورت گرفت. سفر من در واقع پیگیری سفری است که رئیس پارلمان ما سال ۲۰۱۰ به ایران داشت می‌دانید که ما دارای دو مجلس ملی وسنا هستیم.

وی مذاکرات پیرامون حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت، معدن و کشاورزی را سودمند و موجب همکاری‌های بیشتر توصیف کرد و افزود: در برنامه رشد کنیا ما امیدوار به همکاری دوستان هستیم و در ایران با نهادهای مختلف برای عملیاتی کردن این همکاری مذاکره خواهیم کرد.

رئیس سنای کنیا در خصوص افزایش فعالیت گروههای تکفیری در عراق؛ سوریه و دیگر کشورهای منطقه گفت: ما به عنوان دولت کنیا وظیفه‌مان حمایت از جان و مال مردمان را در برابر تروریسم داریم و تروریسم همه ما را تهدید می‌کند و ما به عنوان یک رهبر منطقه‌ای بسیاری از تهدید‌ها از جمله دزدی دریایی وامنیت مرز‌هایمان با سومالی را کنترل کرده و نقش فعالی را در زمینه مبارزه با تروریسنم ایفا نموده‌ایم.

وی افزود: تروریسم تنها مشکل ایران یا کنیا نیست، بلکه برای کل جهان خطرناک است.

وی در ادامه موضع دولت مطبوع خود را حمایت از حق هسته‌ای ایران عنوان کرد و افزود: با توجه به دانش تخصصی ایران در این زمینه گفت‌و‌گوهایی برای همکار دو کشور صورت گرفته، امیدواریم بتوانیم در این حوزه از دانش فنی ایران در حوزه هسته‌ای استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز