خبرگزاری کار ایران

سالک در گفت‌وگو با ایلنا:

ابهامات توافق ژنو باید روشن شود

کد خبر : ۱۳۸۲۶۲

همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در این ماجرا ما باید از تیم هسته ای حمایت کنیم. اما این به معنای آن نیست که ما انتقاد نکنیم و ابهامات رفع نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص توافق ژنو اظهار داشت: آنچه در این زمینه ما مهم می دانیم این است که نباید کشور و ارزش های کشور را به چهار تا مطلب دیپلماسی فروخت. این کشور روی خون شهدا بنا شده. ما نمی توانیم از ارزش ها کوتاه بیاییم. این توافقنامه مشکلات اساسی دارد. ابهاماتی دارد که باید روشن شود.

احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا‏، ادامه داد: آمریکایی ها با برنامه ریزی وارد صحنه شده اند و استقلال کشور ما را هدف گرفته اند. سیاست آن‌ها تماما برای محدود کردن حرکت هسته ای ماست. اگر این امر محدود شد و حرکت نکرد به طور طبیعی به استقلال کشور ما ضربه وارد می کند. سانتریفیوژهای جدید اگر امکانات داشته باشد می تواند بازده بالاتری داشته باشد و آن ها نیز این را می دانند.

وی اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در این ماجرا ما باید از تیم هسته ای حمایت کنیم. اما این به معنای آن نیست که ما انتقاد نکنیم و ابهامات رفع نشود.

وی در خصوص تصویب یک فوریت طرح تسری گزینش به دیگر دستگاه ها اظهار داشت: معروف است که اگر قدرت در اختیار حکومت باشد حکومت نیز در اختیار دستگاه های امنیتی است. این امر مرسومی در دنیاست. نکته اصلی در این جا با توجه به معیارهای ارزشی این است که ما معتقدیم مدیران بالذات آدم هعای سالمی هستند. ممکن است بالعرض مشکلاتی داشته باشند. برای اینکه این مشکلات را شناسایی کنیم نیاز به سیستمی داریم که آن سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور است‏ یا دستگاه هایی مانند ناجا یا دستگاه قضایی.

وی افزود: این طرح دو فوریتی که تبدیل به یک فوریت شد چند خاصیت داشت. یکی اینکه باید روی مدیران به صورت کلان از هر جهت کنترل و نظارتی داشت. این به آن معنا نیست که محدودیتی برای مدیران ایجاد کنند.

دبیر پیشین هیات عالی گزینش کشور در ادامه گفت: من در همین مسئولیت در اجلاسی که در سالن سران با حضور ۱۶۰۰ گزینشگر برگزار شد حضور داشتم. در آن جا اعلام کردند که باید مدیران کشور هم گزینش شوند. سر و صدای بسیاری از رسانه های بیگانه و داخلی درآمد که می خواهند چه گزینش هایی اعمال کنند. در حالی که سلامت تداوم مدیریت در گرو مدیران صالح است. این موضوع به نفع کشور است. تذکر باید داد که این به معنای ایجاد ممانعت و دست بستن مدیران نیست. اینگونه نباید تلقی شود که با این طرح دو فوریتی و تسری آن به سایر دستگاه ها قصد ایجاد محدودیت هست.

سالک تصریح کرد: همین حالا هم وقتی یک فرماندار قرار است منصوب شود از ۵ دستگاه استعلام می کنند. شورای نگهبان و ناجا و سپاه و دیگر نهادها هم الان که به آن شکل قانونمند نشده در این کار دخیل هستند. این طرح برای قانونمند کردن است. نباید جو‌سازی شود که می خواهند دست مدیران را ببندند. اداره کشور وابسته به سلامت مدیران است. این دستور قرآنی و شرعی است و تجربه دنیا هم همین را نشان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز