خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در اخطار قانون اساسی:

ارجاع طرح‌های اعاده شده از شورای نگهبان مغایر قانون اساسی نیست

کد خبر : ۱۳۸۴۰۰

ماده ۷ به شکل ماده ۲۲۱ برنامه پنجم توسعه نیز آمده و شورای نگهبان بر اساس اصل ۱۱۲ قانون اساسی ایراد گرفته است و از آن جایی که نظارت چیز خوبی است در برنامه ۵ توسعه نیز به آن اشاره شده و بهتر است تا این طرح برای رسیدگی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ارجاع طرح‌های اعاده شده از شورای نگهبان مغایر قانون اساسی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی پور در تذکری در خصوص ماده ۷ طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیات‌ها گفت: ماده ۷ به شکل ماده ۲۲۱ برنامه پنجم توسعه نیز آمده و شورای نگهبان بر اساس اصل ۱۱۲ قانون اساسی ایراد گرفته است و از آن جایی که نظارت چیز خوبی است در برنامه ۵ توسعه نیز به آن اشاره شده و بهتر است تا این طرح برای رسیدگی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود.

در ادامه؛ مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود نیز در اخطار قانون اساسی در خصوص این طرح گفت: بر اساس اصل ۱۱۲ قانون اساسی اگر مصوبه مجلس مغایر با قانون اساسی و خلاف شرع باشد، شورای نگهبان آن را رد می‌کند و درصورت اصرار مجلس آن مصوبه برای رسیدگی به مجمع تشخیص مصلحت می رود.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به این طرح ایرادی گرفته است که می گوید شما می خواهید این بند از برنامه ۵ ساله را دائمی کنید که البته این مسئله اشکالی ندارد و ارجاع طرح‌های اعاده شده از شورای نگهبان مغایر قانون اساسی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز