خبرگزاری کار ایران

خضریان مطرح کرد:

بررسی آخرین وضعیت قانون مبارزه با پولشویی در کمیسیون اصل نود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۴۳۰

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی آخرین وضعیت قانون مبارزه با پولشویی و راهکارهای عملی مبارزه با فساد و ابعاد مختلف آن در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: این جلسه با حضور رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد برای بررسی آخرین وضعیت قانون مبارزه با پولشویی تشکیل شد.

وی توضیح داد: با توجه به کثرت شکایات وارده به کمیسیون در خصوص عدم شفافیت اقدامات مالی در دستگاه‌ها و همچنین چالش‌هایی که ورود رمز ارز و پول الکترونیک ممکن است به اقتصاد کشور تحمیل کند، جلسه‌ای به منظور بررسی راهکارهای عملی مبارزه با فساد و ابعاد مختلف آن برگزار شد. رئیس مرکز اطلاعات مالی ضمن رونمایی از پیش نویس سند ملی ارزیابی مخاطرات فساد، راهکارهای مبارزه با فساد را تشریح کرد و اقدامات انجام شده در این خصوص را به اطلاع اعضای کمیسیون رساند. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: در خصوص ایجاد بستر لازم برای شفاف‌سازی تبادلات بانکی و مالی اشخاص حقیقی و حقوقی و حرکت در جهت ارتقای سلامت معادلات در کشور نیز در این جلسه راهکارهای مختلف بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.  

خضریان افزود: مقرر شد مرکز اطلاعات مالی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده لیست دستگاه‌هایی که همکاری لازم را در راستای اجرای قانون داشته اعلام کرده و همچنین دستگاه‌هایی را که همکاری کافی نداشته اند طی هفته جاری به کمیسیون گزارش دهد. کمیسیون بر اساس تکلیف قانونی و نظارتی موارد را ارزیابی تا موانع را برای تحقق قانون اقدامات لازم را صورت دهد.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به وظایف قانونی مصرح برای کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون آمادگی خود را برای حمایت از طرح‌ها و اسنادی که اجرای آن منتج به ریشه کن کردن فساد می‌شود، اعلام و تاکید کرد در حوزه قوانین ظرفیت‌های بسیاری برای مبارزه با فساد در کشور از جمله قانون مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریست پیش بینی شده است که امیدواریم دستگاه‌ها به اجرای مفاد آن اهتمام ورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز