خبرگزاری کار ایران

نماینده ساری در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس باید بر فعالیتهای دولت نظارت کند نه دخالت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۵۰

امروز چه لزومی دارد که این فضا را ایجاد کنیم. با این دخالت‌ها ما به تیم مذاکره کننده این پیام را ارسال می‌کنیم که شما کار خود را به درستی بلد نیستید. این بسیار پیام بدی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نمایندگان را از دخالت در کار دولت در زمینه سیاست خارجی برحذر داشت.

محمد دامادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در خصوص تامین امنیت دیپلمات‌های ایرانی اظهار داشت: کشور ما همیشه قربانی ترور بوده است. جالب این است که وقتی دیپلمات‌های ما به شهادت می‌رسند کسی از جایی صدایش در نمی‌آید. قطعا مجلس در این مورد حساسیت لازم را دارد. اما قائل به این هستیم که دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید در این مورد تدابیر ویژه‌ای بیندیشند. قطعا مجلس تذکرات را خواهد داد. اما من مطمئن هستم دستگاه‌های نظارتی و امنیتی خود به فکر این موضوع هستند.

وی افزود: مظلومیت ایران در این مورد اثبات شده است و امروز بیشتر به اثبات می‌رسد که ما قربانی جریان بداخلاق در حوزه بین‌المللی هستیم.

دامادی در خصوص مخالفت‌های مجلس درباره توافق ژنو اظهار داشت: مجلس دستگاه نظارتی است. اما قرار نیست ما در برخی امور دخالت کنیم. ما باید نظارت کنیم. قانونگذار هم این مباحثرا پیش بینی کرده. من مخالف این امر هستم که ما تشکیلات جداگانه‌ای را تاسیس کنیم. دولت دارد کار خود را خوب انجام می‌دهد. شاهد این مساله هم تایید مقام معظم رهبری است. حواسمان جمع باشد که کاری بر خلاف نظر رهبری انجام ندهیم.

وی ادامه داد: به نظر من دیدارهای انجام شده و تایید افکار عمومی گواه این است که دولت در حوزه سیاست خارجی خوب عمل می‌کند. من فکر می‌کنم دوستان کمی سختگیرانه برخورد می‌کنند. باید دفاع و حمایت کنند. ‌‌ همان طور که عده‌ای قلم زدند و بلافاصله رهبری ورود کردند و اعلام فرمودند که اینان بچه‌های انقلاب هستند. این یعنی در مسیر انقلاب پخته شده‌اند. در جایی که مقام معظم رهبری نظارت می‌کنند من تعجب می‌کنم که چرا برخی دوستان اینطور موضع گیری می‌کنند. من نمی‌گویم ما باید بی‌تفاوت باشیم اما نباید هم در این امور برخوردی کنیم که شائبه دخالت را تقویت کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما در مورد دولت‌های گذشته این کار را نکرده‌ایم. امروز چه لزومی دارد که این فضا را ایجاد کنیم. با این دخالت‌ها ما به تیم مذاکره کننده این پیام را ارسال می‌کنیم که شما کار خود را به درستی بلد نیستید. این بسیار پیام بدی است.

وی در پایان اظهار داشت: من فکر می‌کنم نمایندگان مجلس باید به دولت و تیم مذاکره اعتماد کند. واقعا آقای ظریف کار خود را خوب بلد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز