خبرگزاری کار ایران

توکلی در مخالفت با کلیات بودجه:

طرز تهیه بودجه ۹۳ آثار رکود تورمی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۹

اگر منصفانه نگاه کنیم باید تایید کنیم که چنین بود جه‌ای را تصویب کردن به ضرر مردمی است در خانه‌های خود چند جوان تحصیلکرده بیکار دارند و زیر بار تورم کمرشان خم می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۳ در جلسه علنی مجلس، گفت: طرز تهیه بودجه ۹۳ آثار رکود تورمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد توکلی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۳ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرز تهیه و رسیدگی به بودجه مشکلات مضمنی دارد؛ که آثار بی‌انضباطی مالی و نا‌اطمینانی را به کشور تحمیل می‌کند و در نتیجه آثار رکود تورمی دارد.

نماینده مردم تهران و شمیرانات با بیان اینکه بودجه محل قانون‌گذاری نیست، گفت: تغییر دادن تمام قوانین در لایحه بودجه خلاف قانون است.

وی همچنین افزود: این روش که ما در طول یک نیمه روز و آخر شب، پشت سر هم احکام الحاقی به بودجه اضافه کنیم، ضررش این است که هیچ قانون اقتصادی در کشور حتی برای یکسال اعتبار نخواهد داشت.

توکلی با اشاره به محدودیت منابع در هر کشوری تاکید کرد: هر چه قدر بودجه دولتی بیشتر باشد، سهم بخش خصوصی کمتر می‌شود که در بود جه سال ۹۳ نیز سهم بودجه ۸۵ هزار شرکت مشخص نیست.

نماینده مردم تهران همچنین در خصوص هدفمندی یارانه‌ها خاطر نشان کرد: آسیبی که در این سال‌ها به نام هدفمندی یارانه‌ها بر کشور وارد شده وقت مجال جداگانه‌ای می‌طلبد. اما متاسفانه باید بپذیریم که ما در مسیر بدی قرار داریم.

وی با بیان اینکه بدون رعایت آئین نامه داخلی عین پیشنهاد درآمدی دولت تصویب شده است، خاطر‌نشان کرد: اگر منصفانه نگاه کنیم باید تایید کنیم که چنین بود جه‌ای را تصویب کردن به ضرر مردمی است در خانه‌های خود چند جوان تحصیلکرده بیکار دارند و زیر بار تورم کمرشان خم می‌شود.

توکلی در پایان تاکید کرد: احکام غیر بودجه‌ای باید حذف و کسری بودجه هم کاهش پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز