خبرگزاری کار ایران

شوشتری در موافقت با کلیات بودجه:

منابع بودجه ۹۳ واقعی دیده شده است

کد خبر : ۱۴۰۸۰۵

دولت تدبیر و امید با عنایت به ظرفیت‌های درونی و مدیریت بیرونی منابع مقدمات دستیابی به اعداد و شاخص‌های مندرج در اسناد بالادستی را هدف گذاری کرده و سعی دارد با آزادسازی ظرفیت‌های اقتصادی در منابع و مصارف تعادل ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس واقعی بودن جداول، منابع و مصارف از وجوه مثبت لایحه بودجه ۹۳ عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، هادی شوشتری در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۳ گفت: در چند سال اخیر بودجه در دقایق پایانی تنظیم می‌شد و در کمیسیون‌ها و مجلس فرصت آنالیز اعداد و ارقام و داده‌ها را پیدا نمی‌کردند در حالی که امسال لایحه به موقع تقدیم شد و این از ویژگی‌های مثبت لایحه بودجه ۹۳ است که تکلیف بخش‌های دولتی و بنگاه‌های خصوصی را روشن می‌کند.

نماینده مردم قوچان در مجلس ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده، طی سال‌های ۷۶ تا ۹۲ میانگین تخصیص و جذب بودجه عمرانی روند کاهشی داشته در حالی که در بودجه ۹۳ دولت نگاه ویژه‌ای به اعتبارات عمرانی داشته و شاهد تخصیص مناسب منابع به پروژه‌های عمرانی خواهیم بود که این نشان دهنده فعال شدن کارگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های نظام پیمانکاری و فنی و اجرایی در استان‌های سی و یک گانه کشور است.

شوشتری افزود: نگاهی گذرا به عناوین پروژه‌های عمرانی قید شده در لایحه بودجه نشان می‌دهد در توزیع این پروژه‌ها از دید آمایش مدیریت محیطی به اصل ۴۸ قانون اساسی عمل شده و از این حیثتعادل و توازن منطقه‌ای که از مولفه‌های توسعه پایدار است در لایحه بودجه ۹۳ رعایت شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه از افزایش حجم نقدینگی کشور از ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال ۸۴ به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ خبر داد و افزود: متاسفانه سیاست‌های مالی و پولی دولت طی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ بیانگر عدم توجه دولت به مقوله راهبری حجم نقدینگی کشور بوده است.

وی ادامه داد: لایحه بودجه ۹۳ در گام اول با اتخاذ سیاست انقباضی به دنبال رشد نقدینگی است و در گام بعد در چارچوب قانونی آن را به سمت تولید و سرمایه گذاری سوق می‌دهد.

شوشتری اضافه کرد: براساس سند چشم‌انداز بیست ساله به برنامه پنجم توسعه نرخ رشد اقتصادی باید به ۸ درصد برسد که این رقم باید با هزینه هشتاد میلیارد دلاری محقق می‌شد، در حالی که طی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ به جای ۸۲ میلیارد دلار بالغ بر ۴۵۰ میلیارد دلار هزینه شده که از نظر رشد اقتصادی، تورم و بیکاری نتایج پیش بینی شده محقق نشد.

نماینده مردم قوچان ادامه داد: در طول دولت‌های نهم و دهم به ویژه در سال‌های اخیر نرخ رشد اقتصادی منفی بوده و نرخ تورم و بیکاری دو رقمی شده و امروز ایران در میان ۱۷۵ کشور در باشگاه کشورهایی قرار دارد که تورم آن‌ها دو رقمی است و براساس آمارهای سال ۲۰۱۱ تنها ۲۶ کشور نرخ تورم دو رقمی داشته‌اند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با عنایت به ظرفیت‌های درونی و مدیریت بیرونی منابع مقدمات دستیابی به اعداد و شاخص‌های مندرج در اسناد بالادستی را هدف گذاری کرده و سعی دارد با آزادسازی ظرفیت‌های اقتصادی در منابع و مصارف تعادل ایجاد کند.

به گفته وی اهداف پیش بینی شده در بخش انرژی و نفت زمانی محقق می‌شود که بخش سیاسی دولت و دستگاه سیاست خارجی ظرفیت‌های اقتصادی را آزاد کند که به لطف خدا این هم در حال انجام شدن است.

وی در پایان گفت: واقعی بودن جداول، منابع و مصارف از وجوه مثبت لایحه بودجه ۹۳ است و از نمایندگان استدعا دارم با درک شرایط ملی و منطقه‌ای فرارو به لایحه بودجه ۹۳ رای مثبت دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز