خبرگزاری کار ایران

شجاعی کیاسری در موافقت با کلیات بودجه:

حمایت ۱۰ هزار میلیاردی از تولید در بودجه قابل تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۱۷

اولویت بندی طرح‌های عمرانی بالای ۸۰ درصد که بالغ بر بیش از ۴ هزار طرح نیمه تمام است، پیش بینی خوبی می‌باشد که می‌توان گفت در حدود ۲۵۰ طرح بزرگ و اساسی به پایان خواهد رسید.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی توجه به تولید در بودجه را مثبت خواند و افزود: سهم ۱۰ هزار میلیاردی که برای حمایت از بخش تولید پیش بینی شده قابل تقدیر است.

به گزارش ایلنا، رمضان شجاعی کیاسری در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۳ گفت: بودجه ۹۳ قابل دفاع است، زیرا همه نمایندگان در دوره‌های قبل شاهد بودجه‌ای بوده‌اند که از بی‌انضباطی رنج می‌برد و مسائل و مشکلات فراوانی را در مرحله عمل و اجرا به همراه داشته؛ باید در شرایط حاضر با نگاه منصفانه به بودجه توجه کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه ۹۳ همراه با اسناد پشتیبانی است، افزود: این بودجه در این دوره با توجه به آن اسناد پشتیبانی است که گزارش عملکرد سال‌های ۹۰ و ۹۱ مبنای چینش شده است.

وی افزود: کمک‌های خوبی در این بودجه برای تولید پیش بینی شده، توجه به فاینانس ۲۵ میلیارد دلاری بخشی از اتفاقات مناسب محسوب می‌شود که باید غنیمت شمرده شود.

نمیانده ساری اظهار داشت: توجه به منابع صندوق ملی ما که منابع ملی را در بحثارزی و ریالی پیش بینی کرده، جای قدردانی دارد زیرا عمده مسائل و مشکلاتی که در برخی استان‌ها از صندوق توسعه ملی نتوانست استفاده کند، همین موضوع بوده که در بودجه ۹۳ لحاظ شده است.

شجاعی کیاسری گفت: اولویت بندی طرح‌های عمرانی بالای ۸۰ درصد که بالغ بر بیش از ۴ هزار طرح نیمه تمام است، پیش بینی خوبی می‌باشد که می‌توان گفت در حدود ۲۵۰ طرح بزرگ و اساسی به پایان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: منابع خوبی در حمایت از بخش خصوصی در قالب یارانه‌ها و مابه التفاوت نرخ سود و کمک‌های بلاعوض در این لایحه پیش بینی شده که از امتیازات بودجه امسال برای حمایت و دلگرمی از بخش خصوصی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین رشد ۲۵۰ درصدی منابع بودجه عمرانی را شاهدیم؛ پیش‌بینی می‌شود ۳۷ هزار میلیارد تومان در این جهت محقق شود که این به معنای پیشرفت عمرانی است.

کیاسری توجه به احکام قانونی را از دیگر مزایای بودجه ۹۳ دانست و گفت: در تبصره‌ها فقط تبصره‌های بودجه‌ای دیده شده و در تعارض با دیگر احکام قانونی وجود ندارد و این تبصره‌ها راهگشا بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال به نوبخت معاون رییس جمهوری پشنهاد کرد که رویکرد جدید را در بودجه آینده لحاظ کند و در همین باره گفت: شاهدیم بودجه ۹۳ شفاف سازی بودجه ۹۲ است و به نحوی بودجه قبل شفاف‌تر شده که ضرورت دارد در آینده رویکرد جدیدی لحاظ شود.

کیاسری گفت: انضباط مالی در بودجه امسال و تخطی و تخلف از انجام آن در دستگاه‌های اجرایی به حداقل رسیده وافزایش سهم مالیات و تقویت درآمد پایدار دولت را شاهدیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مزایای این لایحه افزایش نظارت بر شرکت‌های دولتی است و دیگر شاهد ریخت و پاش‌های گذشته نخواهیم بود.

کیاسری خاطر نشان کرد: توجه ویژه به ایثارگران و بخش پژوهش و حتی فرهنگ در بودجه امسال قابل تقدیر است.

وی در عین حال با انتقاد از کمیسیون تلفیق نسبت به رویکردش در مورد بودجه فرهنگی، گفت: با اینکه بودجه بخش فرهنگی از سوی دولت ۵ درصد افزایش پیدا کرده بود اما متاسفانه در کمیسیون تلفیق تبصره‌های ۱۴ بند الف و ب و ج حذف شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به مسائل تهاجم فرهنگی و تاکیدات رهبری در این باره چرا باید بودجه فرهنگی در اولویت‌های نهم و دهم قرار بگیرد؛ مشکل عمده ما امروز در بخش فرهنگی است و باید تدبیر در جهت مقابله با هجمه‌های رسانه‌ها و برنامه‌های غربی در نظر گرفته شود که متسفانه این موضوع از سوی کمیسیون لحاظ نشد و علیرغم اینکه دولت در این بخش ۵ درصد افزایش داشت و تبصره ۱۴ در حمایت از این بخش بود در کمیسیون حذف شد.

شجاعی کیاسری گفت: لایحه هدفمندی بودجه با توجه به اصلاح ساختار و با توجه به نوع پرداخت در نظر گرفته شده می‌تواند امید بخش برای توزیع عادلانه به اقشار آسیب پذیر باشد و این می‌تواند باعثکمکی برای واقعی کردن پرداخت یارانه‌ها شود؛ امیدواریم دولت در انجام این امر و تلاشی که دارد کمک‌های واقعی یارانه را به دست نیازمندان واقعی برساند.

وی در ادامه توجه به تولید در بودجه را مثبت خواند و افزود: سهم ۱۰ هزار میلیاردی که برای حمایت از بخش تولید پیش بینی شده قابل تقدیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز