خبرگزاری کار ایران

حاجی‌دلیگانی در اخطار قانون اساسی:

سخنگوی تلفیق به جای کمیسیون، نظرات خود را می دهد

کد خبر : ۱۴۲۷۸۶

آقای ابوترابی فرد در جلسات برخی نکات را بیان می‌کنید که در شأن مجلس نیست، از طرف دیگر شما نکاتی را در چند روز اخیر در قالب شوخی برای بشاش کردن نمایندگان بیان می‌کنید، اما باید بدانید که مردم و جهانیان هم‌زمان نشست علنی و صحبت‌های نمایندگان را استماع می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سخنگوی تلفیق باید منتقل‌کننده نظرات کمیسیون باشد نه تفکرات شخصی خود، گفت: سخنگو در پشت تریبون دو پیشنهاد نمایندگان را با هم مقایسه کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا، ‌ حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ کل کشور در تذکری با استناد به ماده ۱۱۳ آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه براساس این ماده ناطق باید درباره موضوع صحبت کند و رئیس جلسه باید این موضوع را اداره کند، گفت: در نشست امروز و در جریان بررسی تبصره ۲۱ لایحه بودجه، کاتب به‌عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق باید نقطه‌نظرات کمیسیون را بیان می‌کرد، اما در پشت تریبون دو پیشنهاد مطرح شده از سوی نمایندگان را مقایسه کرد که این موضوعات و اظهارات هیچ ارتباطی با نظرات کمیسیون نداشت.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس نهم ادامه داد: همچنین در جریان بررسی این موضوع نماینده دولت مقایسه‌ای را میان پیشنهاد لایحه بودجه سال ۹۳ با مصوب سال ۹۲ انجام داد و این در حالی است که باید عملکرد هدفمند کردن یارانه‌ها حاصل از گران شدن حامل‌های انرژی در سال ۹۱ و ۹۲ را مقایسه و گزارش می‌داد و رئیس جلسه باید قطعاً این موضوع را متذکر می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت شئونات مجلس از وظایف هیات رئیسه است، خطاب به ابوترابی‌فرد تصریح کرد: شما در جلسات برخی نکات را بیان می‌کنید که در شأن مجلس نیست، از طرف دیگر شما نکاتی را در چند روز اخیر در قالب شوخی برای بشاش کردن نمایندگان بیان می‌کنید، اما باید بدانید که مردم و جهانیان هم‌زمان نشست علنی و صحبت‌های نمایندگان را استماع می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز