خبرگزاری کار ایران

مخالفت مجلس با پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۲۶

نمایندگان با ۱۰۷ رای موافق، ۳۸ مخالف و ۱۶ ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد موافقت و خواستار حذف بند «د» تبصره ۱۵ لایحه بودجه شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پوشش بیمه‌ تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری مخالفت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز - شنبه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور با حذف بند «د» تبصره ۱۵ این لایحه مخالفت کردند.

براساس بند «د» این تبصره صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند به‌ منظور اجرای بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری و عائله درجه یک تحت پوشش آن‌ها، اقدامات لازم را انجام دهند آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

گفتنی است؛ مسعود پزشکیان پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد و گفت: در حال حاضر ۲ درصد پزشکان تخلف می‌کنند و این باعثشده ۹۰ درصد دیگر جامعه پزشکی زیر سوال برود.

وی یادآور شد: آنچه که به عنوان بیمه تکمیلی است در واقع‌‌ همان بیمه پایه است به طور حتم علت آنکه پزشکان را وادار به اجرا نکردن تعرفه‌های دولتی می‌کنیم آن است که خودمان باعثایجاد انگیزه بین پزشکانی می‌شویم تا ۱۰ برابر پول خود را از بیمار دریافت کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانیکه پزشکان را به روستا می‌فرستید حق ماندگاری پزشک را پرداخت نمی‌کنید که این باعثمی‌شود پزشکان انگیزه‌ای برای ماندن در شهرهای دورافتاده نداشته باشند این درحالی است که در کلانشهر‌ها نیز برخی پزشکان که تعرفه دولتی را قبول ندارند از مردم ۱۰ برابر بیشتر از تعرفه واقعی پول دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: با تصویب این بند از لایحه بحثزیرمیزی افزایش می‌یابد به گونه‌ای که اجازه می‌دهیم پزشک تعرفه ۱۰ تومان را ۱۰۰ تومان اخذ کند که این مهم باعثشده فاصله درآمد پزشکان تفاوت فاحشی داشته باشد٬ لذا به نظر می‌رسد این بند خلاف قانون برنامه پنجم توسعه باشد.

لاریجانی در پاسخ به پیشنهاد پزشکیان افزود: در قانون برنامه پنجم اعلام شده که وقتی بیمه‌ها تسری می‌یابند باید منابع آن نیز دیده شود که این مهم در ردیف بودجه‌ها لحاظ شده است لذا خلاف برنامه پنجم نیست.

لازم به ذکر است؛ نوبخت ضمن مخالفت با پیشنهاد پزشکیان گفت این بند در راستای متنی است که در قانون برنامه پنجم به آن تاکید شده٬ اینکه گفته می‌شود نباید مبالغی خارج از بودجه برای بیمه تکمیلی لحاظ شود باید تاکید کنم که این مبلغ در لایحه در نظر گرفته شده و قابلیت اجرایی دارد.

وی گفت: برای بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری ۲۱۸ میلیارد تومان، برای ۳ میلیون از اعضا و خانواده‌هایشان با سرانه ماهیانه ۶ هزار تومان در نظر گرفته شد که همین اتفاق برای بیمه تکمیلی در خصوص سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، ۱۴۹ میلیارد تومان، برای ۲ میلیون نفر از اعضا و خانواده تحت پوشش آن‌ها دیده شد که آن‌ها سرانه آن ۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

براین اساس بعد از اظهارات پزشکیان پیشنهاد وی به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۱۰۷ رای موافق، ۳۸ مخالف و ۱۶ ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد موافقت و خواستار حذف بند «د» تبصره ۱۵ لایحه بودجه شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز