خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نشست خبری: / ۶ /

شورای عالی امنیت ملی باید در خصوص رفع حصر تصمیم سنجیده‌ای بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۶۴

در کل چون این پرونده ملی است، باید یک وفاق ملی در کشور وجود داشته باشد اما این به آن معنا نیست که در مجلس نظرات مختلف مطرح نشود مهم این است برایند همکاری برای مسائل مختلف وجود داشته باشد در غرب نیز تفسیرهای خاصی در این زمینه وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باید در خصوص رفع حصر موسوی و کروبی پیگیر شود و تصمیم سنجیده‌ای در این خصوص بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی براینکه عده‌ای معتقدند مواضع برخی مخالفین در مجلس فضای مذاکرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد نظر شما با توجه به اینکه تجربه حضور در مذاکرات را به عنوان مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی دارید، چیست و پاسخ شما به غرب و آمریکا در مقابل مواضع اخیرشان چیست، گفت: در کل چون این پرونده ملی است، باید یک وفاق ملی در کشور وجود داشته باشد اما این به آن معنا نیست که در مجلس نظرات مختلف مطرح نشود مهم این است برایند همکاری برای مسائل مختلف وجود داشته باشد در غرب نیز تفسیرهای خاصی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: ما هم به متن توافقات توجه می‌کنیم و دیپلمات‌های ما باید متن را مورد توجه قرار دهند نه اظهارنظر‌ها و تفسیرهای اشخاص مختلف را.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص اجرای حقوق شهروندی چیست، عنوان کرد: هنوز این سند نهایی نشده و تنها برخی مسائل منعکس شده است. ما در قانون اساسی ظرفیت‌های زیادی داریم که در آن بر حقوق مردم تاکید شده است و خوب است که آن‌ها اجرا شود. برای مثال در اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف تاکید شده است که هنوز قانونی در این خصوص وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مجلس ایستادگی لازم را برای مقابله با گرانی بنزین و سایر اقلامی که در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها موجود است دارد یا خیر، اذعان داشت: راه برون رفت از تورم و رکود فعلی توجه به فضای رونق و تولید است که باید دولت روی آن تاکید کند و در بودجه امسال نیز راهکارهایی برای رونق تولید فراهم کرده‌ایم و در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز تا سطحی که به قشر ضعیف فشار نیاید، این اقلام افزایش قیمت خواهند داشت.

لاریجانی با بیان اینکه وجود فضای نقد در کشور لازم و حتی ضروری است، عنوان کرد: نخبگان می‌توانند در این زمینه فعال شوند و نگاه آقای روحانی به این مساله که دانشگاهیان باید در خصوص مسائل کشور اظهارنظر کنند، نگاه درستی است و در این زمینه رسانه‌ها بایستی فعال شوند و به این خواسته جامه عمل بپوشانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه با توجه به اینکه پس از ۸ سال فضای عقلانیت به حکومت بازگشته است آیا وقت آن نیست که مجلس با این دولت همراه شود، اظهار کرد: خوش بینی شما جای تبریک دارد البته عقل هیچگاه تعطیل نمی‌شود اما درجات آن فرق دارد. ضمن اینکه گفتگو و همراهی بین مجلس و دولت وجود دارد و دولت تاکنون قانون مدار بوده است. انشاالله همین مسیر در ادامه نیز طی شود.

در ادامه نشست خبری رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از خبرنگاران در خصوص رفع حصر موسوی و کروبی با توجه به اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم بحثآشتی ملی مطرح شد، پرسید که آیا وقت آن نیست که پس از ۳ سال آن‌ها رفع حصر شوند، که لاریجانی پاسخ داد: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باید پیگیر این قضیه شود و تصمیم سنجیده‌ای در این خصوص بگیرد.

علی لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا دولتمردان آمریکایی با مواضع خودشان می‌خواهند که توافقات ژنو را بر هم بزنند و با بیانیه امروزشان آشکارا در مسائل داخلی ایران دخالت کردند، گفت: اگر مذاکرات هسته‌ای ایران به بن بست برسد چیزی عاید آن‌ها نمی‌شود.

وی افزود: موضع مقامات آمریکایی نسبت به رفع حصر آقای موسوی و کروبی حرف‌های گزافی است و این مسائل مربوط به مسائل داخلی ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تشکیل فراکسیون حامی دولت در مجلس را نادرست خواند و گفت: اگر مقصود این باشد که به دولت کمک شود این راهش نیست و بهتر است چنین کاری صورت نگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز