خبرگزاری کار ایران

روسای مجالس ایران و تاجیکستان دیدار کردند

کد خبر : ۱۴۶۱۵۵

لاریجانی ضمن تاکید بر آمادگی شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در عرصه‌های اقتصادی، عنوانی و زیرساختی در تاجیکستان گفت: تقویت ارتباطات بخش‌های خصوصی دو کشور می‌تواند به افزایش حجم مبادلات فیمابین کمک نماید.

شکورجان ظهوراف رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان که در راس هیاتی بلندپایه برای شرکت در کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به کشورمان سفر کرده است، عصر روز یکشنبه با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و بسیار خوب دو کشور، بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در روابط ایران و تاجیکستان در عرصه‌های مختلف بویژه مناسبات پارلمانی تاکید کرد و افزود: ارتباطات پارلمانی در گسترش همکاری‌های دو کشور در سایر زمینه‌ها نقش بسزایی دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشوردرعرصه‌های مختلف بویژه روابط پارلمانی گفت: حضور هیات پارلمانی تاجیکستان در کنفرانس تهران در ایجاد فضاهای جدید برای تقویت همکاری‌های فیمابین موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های مشترک بویژه پروژه‌های مشترک ایران، افغانستان، تاجیکستان در تقویت پیوندهای اقتصادی و بازرگانی دو کشور گفت: باید پاره‌ای از موانع و مشکلات موجود در راه این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر برطرف گردد تا همکاری‌های فیمابین به نفع ملت‌های‌مان گسترش یابد.

وی در پایان ضمن تاکید بر آمادگی شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در عرصه‌های اقتصادی، عنوانی و زیرساختی در تاجیکستان گفت: تقویت ارتباطات بخش‌های خصوصی دو کشور می‌تواند به افزایش حجم مبادلات فیمابین کمک نماید.

شکورجان ظهوراف رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: پیشینه تاریخی و فرهنگی دو کشور ایجاب می‌کند تا در تقویت هرچه بیشتر مناسبات فیمابین کوشش نماییم.

وی ضمن با اهمیت خواندن اجرای پروژه‌های مشترک عمرانی و اقتصادی ایران در تاجیکستان خواستار تسریع در اجرای آن‌ها شد.

رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان کنفرانس اخیر تهران را با اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد که نتایج این کنفرانس در حل مشکلات و مسائل جهان اسلام و منطقه مفید واقع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز