خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار هیات گروه دوستی پارلمانی برزیل:

مساله هسته‌ای ایران قابل حل است

کد خبر : ۱۴۶۱۵۷

مساله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از طریق گفت‌وگو، با حسن نیت متقابل و پایبندی به تعهدات صورت گرفته قابل حل است.

هیات گروه دوستی پارلمانی برزیل با ایران به ریاست سناتور والدیر رواپ ظهر روز یکشنبه با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، لاریجانی در ابتدای این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه ایران و برزیل در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، منابع طبیعی، علوم و فناوری بسترهای لازم برای گسترش روابط دو کشور فراهم است.

وی افزود: با توجه به تصویر مثبت برزیل در اذهان ملت ایران مانعی برای گسترش همکاری‌های دو کشور وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «شرایط کنونی منطقه خاورمیانه در حال تغییر است»، گفت: رایزنی مستمر و منظم دو کشور چارچوب مناسبی برای گفت‌وگوی مشترک در مورد موضوعات مورد علاقه فراهم خواهد کرد.

لاریجانی رایزنی مستمر دو طرف درخصوص موضوعات مورد علاقه طرفین را برای ارتقای جایگاه دو کشور در عرصه بین‌المللی مفید ارزیابی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با اشاره به روند فعلی مذاکرات ایران با گروه ۱ + ۵ گفت: مساله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از طریق گفت‌وگو، با حسن نیت متقابل و پایبندی به تعهدات صورت گرفته قابل حل است.

والدیر رواپ رییس هیات گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران نیز در این دیدار گفت: برزیل از تبادل هیات‌های تجاری، اقتصادی با ایران و همکاری در زمینه انرژی مواد غذایی و مسائل پزشکی، دارویی و بهداشتی با کشورمان استقبال می‌کند.

وی همچنین با اشاره به پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: برزیل از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کرده و آمادگی همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای در مسائل پزشکی و دارویی را دارد.

وی با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه گفت: از دیدگاه برزیل ایران یک قدرت منطقه‌ای است که صلح و ثبات آینده منطقه در گرو ارتباط موثر و مستمر سایر کشورها با آن می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز