خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان؛

مالیات سلامت در اختیار دولت قرار گرفت

کد خبر : ۱۴۶۳۸۶

از ابتدای سال ۱۳۹۳ علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت مستقیما به ردیف درآمدی۱۱۰۵۲ واریز می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تأمین نظر شورای نگهبان مالیات بخش سلامت که از ارزش افزوده حاصل می شود را در اختیار دولت قرار دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه ۹۳ برای تأمین نظر شورای نگهبان با ۱۸۸ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر با اصلاح بند یک الحاقی به تبصره ۹ موافقت کردند که براساس آن عبارت " سهم هر یک از مواد مذکور توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تعیین و تخصیص می یابد " حذف شد.

براساس بند الحاقی اصلاح شده به تبصره ۹ از ابتدای سال ۱۳۹۳ علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت مستقیما به ردیف درآمدی۱۱۰۵۲ واریز می‌شود.

صددرصد(۱۰۰%) منابع دریافتی از طریق ردیف۱۲۲-۵۳۰۰۰۰ به پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای بیست هزار نفر جمعیت و پائین‌تر و جامعه عشایری(در چارچوب نظام ارجاع) اقدام نماید و پس از تحقق هدف فوق نسبت به تامین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستانهای مناطق توسعه نیافته، مصارف هیات امنای ارزی و ارتقاء سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت اقدام نماید.

هرگونه پرداخت هزینه‌های پرسنلی نظیر حقوق و مزایا، اضافه کار، کمک های رفاهی، پاداش، فوق العاده های مأموریت، کارانه، بهره وری، مدیریت، نوبت کاری، دیون و مانند آن و همچنین هزینه های اداری نظیر اقلام مصرفی، اداری و تأمین اثاثیه و منصوبات اداری از این محل ممنوع می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز