خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

تبصره‌های غیربودجه‌ای لایحه بودجه حذف شد

کد خبر : ۱۴۶۵۴۳

وکلای ملت با حذف تبصره الحاقی ۱۳ نیز رای مثبت دادند که این تبصره تصریح می‌کرد نام کارفرمایان کارگاه‌های مشمول تامین اجتماعی در فهرست بیمه‌شدگان کارکنان مذکور درج می‌شود و نرخ بیمه آنان همانند سایر بیمه‌شدگان همان کارگاه است.

نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز با حذف تبصره‌های الحاقی لایحه بودجه که ماهیت بودجه‌ای نداشتند، موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز و در ادامه لایحه بودجه ۹۳ به منظور تامین نظر شورای نگهبان با حذف تبصره الحاقی ۹ موافقت کردند.

تبصره مذکور تصریح می‌کرد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مجاز به دریافت سود و کارمزد بیش از نرخ مجوز شورای پول و اعتبار نمی‌باشند.

نمایندگان با ۱۰۲ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۷ رای ممتنع با حذف این تبصره موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با حذف تبصره الحاقی ۸ نیز موافقت کردند به طوری که این تبصره تصریح می‌کرد وزارت نفت موظف است به منظور تسریع در گازرسانی و اتصال واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی، صنعتی، معدنی و تجاری به شبکه گاز طبیعی، سوخت مایع مورد نیاز این واحدها را در قبال اخذ وجه قیمت مصوب مربوط به بخش کشاورزی، صنعتی، معدنی و تجاری تامین و تحویل نمایند.

نمایندگان با ۱۲۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده با حذف این تبصره موافقت کردند.

در ادامه نمایندگان با حذف تبصره الحاقی ۱۲ که تصریح می‌کرد بانک‌های عامل موظف‌اند به ازای پرداخت تسهیلات به کشاورزان و روستاییان اسناد مربوط به اراضی کشاورزان و اسناد عادی اراضی محل اجرای طرح‌های کشاورزی و صنایع وابسته به آن و اسناد منازل روستایی را به عنوان وثیقه وام‌های بخش کشاورزی و وام‌های پرداختی به روستاییان بپذیرند، موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با حذف تبصره الحاقی ۱۳ نیز رای مثبت دادند که این تبصره تصریح می‌کرد نام کارفرمایان کارگاه‌های مشمول تامین اجتماعی در فهرست بیمه‌شدگان کارکنان مذکور درج می‌شود و نرخ بیمه آنان همانند سایر بیمه‌شدگان همان کارگاه است.

همچنین نمایندگان در تبصره الحاقی ۶ عبارت نشانک(سیگنال) را جایگزین کلمه سیگنال و عبارت تار(فیبر) ‌را جایگزین کلمه فیبر کردند.

تبصره الحاقی ۴ لایحه بودجه ۹۳ نیز با ۱۱۴ رای موافق نمایندگان حذف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز