خبرگزاری کار ایران

ملاقات رییس مجلس نمایندگان مالزی با لاریجانی

کد خبر : ۱۴۶۵۷۳

رییس مجلس شورای اسلامی از افراطی‌گری، تروریزم و تکفیر پیروان مذاهب متعدد اسلامی از سوی گروه‌های خشونت‌طلب به‌عنوان مشکلات امروز جهان اسلام نام برد.

واتوک سری پانگلیما پاندیکار، رییس مجلس نمایندگان مالزی که در راس هیاتی پارلمانی به‌منظور شرکت در کنفرانس رییسان مجالس کشورهای اسلامی به تهران سفر کرده است بعدازظهر امروز دوشنبه با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این دیدار لاریجانی از مالزی به‌عنوان دوست و برادر برای جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: دو کشور به‌عنوان دو قدرت مهم در عالم اسلام روابط دوستانه و برادرانه‌یی با یکدیگر داشته‌اند که باید این مناسبات بر اساس احترام و منافع متقابل استمرار یابد.

او در ادامه حضور مالزی در کنفرانس سران مجالس اسلامی در تهران را مهم و تاثیر گذار دانست و افزود: پیام این کنفرانس عمل به آموزه‌های واقعی دین مبین اسلام مبنی بر اتحاد و همدلی جوامع مسلمان و رد خشونت و افراطی‌گری است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های متعدد موجود برای توسعه هر چه بیشتر روابط وهمکاری‌ها خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از گسترش روز افزون مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و صنعتی قویا حمایت می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی از افراطی‌گری، تروریزم و تکفیر پیروان مذاهب متعدد اسلامی از سوی گروه‌های خشونت‌طلب به‌عنوان مشکلات امروز جهان اسلام نام برد و گفت: ترویج رویکرد اعتدالی در مواجهه با مشکلات داخلی جهان اسلام و پرهیز از اتخاذ روش‌های توام با خشونت و نفرت‌انگیزی به‌طور حتم از دامنه تنش‌ها خواهد کاست.

در ادامه این دیدار هم‌چنین رییس مجلس نمایندگان مالزی ضمن تقدیر از مجلس شورای اسلامی به‌خاطر میزبانی کنفرانس رییسان مجالس اسلامی در این مقطع مهم از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با تمدن و فرهنگ غنی یاد کرد.

داتو سری پانگلیما پاندیکار گفت: مالزی در سیاست خارجی خود همواره ایران را دوست خود می‌داند و اکنون نیز به گسترش روابط خود با این کشور در زمینه‌های مختلف به‌ویژه تجاری و اقتصادی می‌اندیشد.

او در ادامه از مالزی به عنوان کشوری که از تکثر مذهبی و فرهنگی برخوردار است نام برد و افزود: تفکرات تند وافراطی که اکنون در بخش‌هایی از جهان اسلام مشاهده می‌شود باعثآسیب به وحدت و رفاه ملت‌های مسلمان می‌شود و در این کنفرانس باید رایزنی‌های گسترده‌ای برای رفع این‌گونه مشکلات در عالم اسلام صورت گیرد.

وی هم‌چنین همکاری کشورهای مختلف اسلامی برای دستیابی به یک راه حل پایدار در زمینه مشکلات جهان اسلام را خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز