خبرگزاری کار ایران

شیخ الاسلام:

سوریه تاوان همکاری با ایران در جنگ تحمیلی را می پردازد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۰۹

در میز مذاکره آن‌ها خواستند ساختاری پیش ببرند که اطمینان یابند ما منحرف نمی‌شویم، ما هم نمی‌خواستیم منحرف شویم، امروز ما غنی سازی را انجام می‌دهیم علی رغم اینکه نفس قطع نامه این است که غنی سازی متوقف شود، اما ما گفته‌ایم ما نمی‌خواهیم سلاح بسازیم.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوریه تاوان همکاری در جنگ هشت ساله با ما را می‌دهد، چرا که نگذاشت تئوری سقوط انقلاب محقق شود و با ما همراه شد تا حزب الله و حماس را تشکیل دادیم و تقویت کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین شیخ الاسلام که به عنوان سخنران در نشست ماهانه جامعه مهندسین سخن می‌گفت، بابیان اینکه در حمله صدام به ایران توسعه طلبی مقدم بود، نقشه حمله به ایران را کار امریکای‌ها به پشتوانه اسرائیل توصیف کردو افزود: امروز همه باور داریم که مردم سالاری در جهان در حال رشد است. روزگاری بود که دیکتاتوری یکه تاز بود. با اشغال افغانستان رقبا و شیاطین اسلام دیگری را علم کردند، از فتوای جهاد نکاح الی آخر هر گونه توانستند اسلام را تحریف کردند.

وی با اشاره به اجلاس بین المجالس ادامه داد: در مقابل این اسلام، سران دیگر کشور‌های اسلامی دور هم جمع شدند تنها عربستان دایه دار اسلام دیگری بود که غیبت داشت و این تقابل اصلی را نشان می‌دهد و نشانه پیروزی اسلام ناب محمدی است، عربستان با شرکت و بدون شرکت در این کنفرانس شکست خورده است.

شیخ الاسلام پرداختن به مسئله فلسطین را در این اجلاس بازر توصیف کرد و افزود: یکی از نکات جالب این کنفرانس همزمانی تشکیل کمیته فلسطین با سالگرد حادثه تحویل سفارت اسرائیل در تهران به عرفات توسط فرزند امام خمینی(ره) بود.

سخنران نشست ماهانه جامعه مهندسین مذاکرات هسته‌ای را جنگی به روی میز توصیف کرد و اظهار داشت: این مذاکرات در حالی انجام می‌شود که هیچ کدام از دو طرف نظر خود را در باره طرف مقابل عوض نکرده، مشکلات ما با امریکایی‌ها نزاع بر سر دوفکر و دو تصور از دنیا و آخرت و انسان است و این امر حل ناشندنی است. آن‌ها خود را آقای دنیا می‌دانند وشما هم عزت خودرا غیر قابل معامله می‌دانید، این تقابل با انقلاب آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

شیخ الاسلام افزود: در میز مذاکره آن‌ها خواستند ساختاری پیش ببرند که اطمینان یابند ما منحرف نمی‌شویم، ما هم نمی‌خواستیم منحرف شویم، امروز ما غنی سازی را انجام می‌دهیم علی رغم اینکه نفس قطع نامه این است که غنی سازی متوقف شود، اما ما گفته‌ایم ما نمی‌خواهیم سلاح بسازیم.

وی در ادامه در خصوص مسائل سوریه گفت: سوریه تاوان همکاری در جنگ هشت ساله با ما را می‌دهد، چرا که نگذاشت تئوری سقوط انقلاب محقق شود و با ما همراه شد تا حزب الله و حماس را تشکیل دادیم و تقویت کردیم.

وی ادامه داد: از همه دنیا تروریست‌ها را بسیج کردند تا سوریه را ساقط کنند در ارتباط با سوریه آن‌ها اژدهایی را فرض می‌کنند که سرش در ایران دمش در لبنان و کمرش در سوریه است و فکر می‌کنند اگر کمر آنرا بشکنند ارتباط سر و دم نیز قطع می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه ما وارد جنگ دیپلماتیک شده‌ایم عضویت نمایندگان مجلس در تیم هسته‌ای را اشتباه دانست و افزود: من این امر رابه صلاح نمی‌دانم، چرا که اگر نمایندگان در تیم هسته‌ای عضو باشند نمی‌توانند نظارت کافی را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز