خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری:

اتکای بودجه به نفت نسبت به سال گذشته ۷درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۷۲۵

میزان مالیات‌ها افزایش نمی‌یابد / برای نخستین بار ۴هزار و ۸۰۰میلیارد تومان به نظام سلامت اختصاص یافت / دولت در سال ۹۳ توجه ویژه‌ای به اقشار ضعیف و کم درآمد دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در بودجه سال ۹۳ گفت: اتکای بودجه به نفت نسبت به سال گذشته ۷درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا کاتب درگزارش خود از بودجه سال ۹۳ کشور در نشست خبری اظهار کرد: نقصهایی که شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۳ کشور گرفته بود در کمیسیون تلفیق بررسی شد وگزارش آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد و نمایندگان در بررسی خود، سه بند از ایرادات را حذف کردند ویک بند دیگر را نیز تصحیح نمودند که درخصوص پذیرش اسناد خانه‌ها‌ی روستایی وزمینهای کشاورزی برای ضمانت وام روستاییان بود.

وی درخصوص تغییرات کلی بودجه سال ۹۳ نسبت به لایحه‌ای که دولت به مجلس آورده بود، عنوان کرد: سقف درآمدهای هزینه‌ای دولت ۱۹۵ هزار میلیارد تومان بودکه مجلس ۱۶ هزار میلیارد دیگر به آن اضافه کرد که این مقدار نزدیک به ۸درصد تغییرکل بودجه بود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: همچنین مجلس تبصره ۸ لایحه دولت که مربوط به شرکت پروژه بدون سهام دولت بود حذف کرد، زیرا این تبصره نیاز به قانون دائمی داشت؛ نه اینکه برای یکسال در بودجه آورده شود.

کاتب با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آنرا ابلاغ کرده‌اند، اظهار کرد: در بودجه سال ۹۳ اهتمام ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی داشتیم و ۷ تبصره و ۱۶ بند الحاقی در راستای حمایت از تولید به لایحه دولت افزود ه شد. و این موجب می‌شود حمایت از تولید، صنعت کشاورزان وعشایر به خوبی شکل بگیرد.

وی همچنین در خصوص مازاد درآمدهای قابل پیش‌بینی بودجه، گفت: در این بخش اهتمام ویژه‌ای به بخش دفاعی ورزیده شد و قرار شد در‌آمدهای مازاد نفتی به این بخش اختصاص یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه دولت در سال ۹۳ توجه ویژه‌ای به اقشار ضعیف و کم درامد دارد، عنوان کرد: مجموع ۳ هزار میلیارد تومان برای کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دادیم که ۲ هزار میلیارد تومان برای کمیته امداد و هزار میلیارد تومان برای بهزیستی که برای رفع مشکلات بیکاری و هزینه‌های این دونهاد به آن‌ها اعطا می‌شود.
کاتب بابیان اینکه میزان اتکای بخش هزینه‌های بودجه به در امدهای نفتی از ۶۵ درصد به ۵۸ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: امیدواریم در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تا پایان افق ۱۴۰۴ میزان اتکای بودجه به نفت را به صفر درصد برسانیم.
سخنگوی کمیسیون تلفیق درادامه نشست خبری خود در خصوص لایحه هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: برای اولین بار قرار است ۴هزار و۸۰۰ میلیارد تومان برای نظام سلامت و ۲هزار میلیارد تومان نیز برای بیمه بیکاری تخصیص یابد.

وی افزود: در خصوص بررسی افراد واجد شرایط دریافت یارانه نیز دولت مکلف است براساس نیاز واقعی مردم به آن‌ها یارانه نقدی بدهد و در این زمینه باید معیاری را مشخص کند.

کاتب خاطر نشان کرد: در آینده‌ای نزدیک مردم فرم خوداظهاری میزان در‌آمد‌ها املاک خودرا تحویل دولت می‌دهند و اگر کسانی که برخلاف میزان واقعی دارایی‌ها ادعا کرده باشند و یارانه به آنهاتعلق گیرد سه برابر میزان یارانه‌های دریافتی خود مشمول جریمه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص میزان پرداختی یارانه‌ها در سال آینده اظهار کرد: سیاست دولت این است که از میزان ۴۵ هزار تومانی که اکنون پرداخت می‌کند کم نشود و کسانی که از این پس واجد دریافت یارانه شناخته نشوند، میزان دریافتی آن‌ها به افراد مستحق به شکل نقدی و یا غیرنقدی پرداخت می‌شود.

وی همچنین در خصوص محل کسب درآمدهای دولت در خصوص بودجه هزینه‌ای سال ۹۳ اظهار کرد: دولت ۵۸ درصد بودجه را از بخش نفتی ۳۵ درصد از اخذ مالیات و مابقی نیز از منابع دیگر تامین می‌کندکه در بخش درامدهای مالیاتی چیزی حدود۵۰درصد نسبت به گذشته این درامد‌ها افزایش می‌یابد.

کاتب ادامه داد: البته افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای افزایش درصد میزان مالیات‌ها نیست، بلکه دولت باید پوشش مالیاتی را افزایش دهد وکسانی که پیش از این مالیات پرداخت نمی‌کردند به سیستم مالیاتی کشور افزوده شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز