خبرگزاری کار ایران

عارفی در نطق میان دستور:

منطقه جیرفت و عنبرآباد فاقد گاز است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۲۱۰

راه آهن جیرفت به کرمان که در سال ۸۹ در بودجه بود سال ۹۰ از بودجه حذف شد که به لحاظ دارا بودن توجیه فنی و اقتصادی برای جابه جایی ۸ میلیون تن محصول، در سال ۹۲ گنجانده شد و ضروری است که دولت هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس بااشاره به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: دولت و مجلس باید با یک نگاه دقیق و عمیق و پرهیز از سیاست ورزی، با رویکرد ظرفیت‌های منطقه ای برنامه ریزی کنند تا این اقدامات بر اقتصاد ملی و زندگی مردم تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا، فرج الله عارفی در نطق میان دستور امروز(چهارشنبه ۷ اسفندماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: از ملت هوشمند و دشمن شناس ایران به ویژه مردم جیرفت و عنبرآباد برای حضور در حماسه ۲۲ بهمن و از مقام معظم رهبری به واسطه ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکر می‌کنم.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان مجلس و دولت، گفت: کشور به لحاظ تنوع آب و هوایی و وجود ظرفیت‌های فوق العاده ای که دارد نیازمند عزم جدی و برنامه‌ریزی منطقه ای به منظور استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، آمریکا را مستعمره صهیونیست‌ها خواند و افزود: آمریکایی‌ها بدانند در مقابل اراده ملت آزاده و فهیم ایران، محکوم به شکست هستند، اگر با اتکا به اطلاعات غلط و غیر واقعی مطلبی مطرح و به ملت ایران جسارت می‌کنند، بهتر است، به جای فرافکنی و دروغ پراکنی، سراغ آزاد کردن ملت خود از زیر استعمار صهیونیست بروند.

نماینده جیرفت در مجلس با بیان اینکه تحریم هیچ تاثیری بر اراده ملت ایران ندارد، تصریح کرد: دیدید که در روز ۲۲ بهمن، مردم‌ چه پیامی به شما دادند، ملت و دولت ایران قدمی از توسعه رو به جلو به ویژه انرژی هسته ای برنخواهد گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه وظیفه می‌دانم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جنوب کرمان به خصوص جیرفت و عنبرآباد را یادآوری کنم، گفت: برخورداری از ۱۱ اقلیم و تنوع آب و هوایی، تولید ۶ میلیون تن محصول و قابلیت افزایش به ۱۲ میلیون تن و مقام سوم کشوردر بخش معدن از جمله این ظرفیت‌ها است.

عارفی به ظرفیت های کرمان از نظر تاریخ و تمدن و گردشگری اشاره کرد و افزود: این منطقه فرصت استثنایی در جهان دارد که اگر خوب برنامه ریزی شود می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد ملی ایفا کند، در منطقه جنوب کرمان کیفی ترین محصولات، صیفی جات، سبزیجات، مرکبات و خرما تولید می‌شود که اگر زیرساخت های لازم در امر بسته بندی حمل و نقل و شرکت های صادراتی ایجاد شود حدود یک میلیون تن محصول صادر خواهد شد که درآمدزایی قابل توجهی خواهد داشت.

نماینده مردم جیرفت در مجلس با تاکید بر انجام برنامه‌ریزی درست و حمایت از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کرمان، تصریح کرد: اگر مطابق نیازهای بازار برنامه ریزی و فعالیت مطلوب صورت گیرد می‌توانیم سالانه تا ۱۵ میلیارد دلار برای کشور درآمد ایجاد کنیم، آیا عقل سلیم حکم نمی‌کند برای این فرصت استثنایی اقدام موثر انجام گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: بزرگراه جیرفت که در سال ۸۸ به عنوان یک طرح ملی آغاز شد و سرعت خوبی داشت متاسفانه در سال ۹۰ متوقف شده است.

عارفی با اشاره به ضرورت اقدام موثر و فوری وزارت راه و شهرسازی برای ادامه کار بزرگراه جیرفت، تصریح کرد: این بزرگراه محور جنوب به شرق و شمال شرق کشور است و ۵ کشور همسایه ما از این مسیر حمل و نقل کالا می‌کنند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس افزود: راه آهن جیرفت به کرمان که در سال ۸۹ در بودجه بود سال ۹۰ از بودجه حذف شد که به لحاظ دارا بودن توجیه فنی و اقتصادی برای جابه جایی ۸ میلیون تن محصول، در سال ۹۲ گنجانده شد و ضروری است که دولت هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: فرودگاه جیرفت که به همت مسئولان استان و وزارت راه و شهرسازی به نقطه پایانی رسیده است استدعا داریم آماده بهره برداری شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: منطقه جیرفت و عنبرآباد فاقد گاز است که با واگذاری کپسول‌های های گاز سوز و کاهش بنزین این زحمت کشان دچار مشکل شده اند، از رئیس جمهور و وزیر نفت تقاضا دارم نسبت به بازپرداخت مابه التفاوت ۱۸ ماهه که مصوب است اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز