خبرگزاری کار ایران

لاریجانی اعلام کرد:

ایران آمادگی توسعه همکاری‌ با تونس را دارد

کد خبر : ۱۴۹۹۶۷

کشورهای مستکبر بعد از درک این مساله که نمی‌توانند با حمایت از دیکتاتورها به اهداف استعماری خود در منطقه برسند تظاهر به حمایت از دموکحراسی کرده و سعی دارند با استفاده از توان مالی خود مانع از برقراری مردم سالاری واقعی در کشورهای اسلامی شوند.

هیئتی از نمایندگان مجلس موسسان تونس و اعضای شورای النهضه این کشور بعدازظهر امروز - شنبه - با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به اعضای هیئت تونسی به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از انقلاب مردم تونس بر علیه نظام دیکتاتوری سابق حمایت کرده و از استقلال کشورهای اسلامی و پیشرفت دموکراسی و مردم‌سالاری در آنها استقبال می‌کند.

لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های بالای علمی و فنی خود آمادگی توسعه همکاری‌ها با تونس در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، پارلمانی را دارد که باید زمینه‌های آن را با تلاش متقابل ایجاد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط همکاری‌های اقتصادی کشورهای اسلامی را نیازی انکارناپذیر دانست و گفت: با توجه به پیشرفت‌های فراوان ایران در زمینه‌هایی مانند فناوری‌های نوین، نانو تکنولوژی، صنعت فولاد، خودروسازی، سدسازی و صدور خدمات فنی و مهندیس همکاری‌های دو کشور در این بخش می‌تواند از شتاب بالاتری برخوردار باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تلاش‌های کشورهای غربی برای مصادره انقلاب‌های منطقه گفت: کشورهای مستکبر بعد از درک این مساله که نمی‌توانند با حمایت از دیکتاتورها به اهداف استعماری خود در منطقه برسند تظاهر به حمایت از دموکحراسی کرده و سعی دارند با استفاده از توان مالی خود مانع از برقراری مردم سالاری واقعی در کشورهای اسلامی شوند.

وی گفت: مقابله با این برنامه‌ها نیاز به تقویت وحدت داخلی و تصویب قوانین مناسب برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم دارد.

لاریجانی در پایان از انتقال تجربیات پارلمانی کشورمان در زمینه قانونگذاری و نظارت استقبال کرد و با تشریح ساختار قانونگذاری در کشورمان گفت: مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی ضامن تصویب قوانین مترقی و در برگیرنده منافع ملی در جمهوری اسلامی ایران هستند.

اعضای هیات‌تونسی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور لاریجانی در مراسم جشن تصویب قانون اساسی تونس و اشاره به آغاز فصل نوینی از روابط دوستانه میان ایران و تونس خواهان همکاری بیشتر دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز