خبرگزاری کار ایران

نادران در تذکری:

مبارزه با فساد با شعار و حرف زدن در جلسه عمومی محقق نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۰۴۹

اگر شما اجازه سوال از وزراء و کشف ریشه‌های فساد را ندهید، چگونه می‌خواهید با فساد مبارزه کنید.

نماینده مردم تهران تاکید: اگر شما اجازه سوال از وزراء و کشف ریشه‌های فساد را ندهید، چگونه می‌خواهید با فساد مبارزه کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد ۱۹۷ و ۲۰۹ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنابر ماده ۱۹۷ آئین نامه داخلی مجلس در صورتیکه نمایندگان نسبت به آئین نامه داخلی مجلس تخلفی را مشاهده کنند، حق دارند بلافاصله آن را در مجلس اعلام کنند.

نماینده مردم تهران همچنین با استناد به ماده ۲۰۹ آئین نامه داخلی مجلس گفت: این ماده ساز و کار سوال از وزرا را مشخص کرده که در بند ۵ آن طبق اصل ۸۸ قانون اساسی وزیر مورد سوال مکلف است حداکثر بعد از ۱۰ روز در مجلس حاضر شود و به سوالات پاسخ دهد، مگر این که عذری موجه داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: از طرفی تکلیفی نیز برای هیات رئیسه مجلس مشخص شده که هیات رئیسه مکلف است در هفته یک روز را به سوالات نمایندگان از وزراء اختصاص دهد.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه نام مفسدان باید بر سر زبان رسانه‌ها باشد و نه در جیب مجریان گفت: من یک سوال در مورد شرکت کرسنت کردم و الان باید پرسید که چه کسی مانع این کار می شود دولت یا مجلس؟

نادران همچنین گفت: آقای رئیس جمهور که منتقدان به توافقنامه ژنو را افرادی کم‌سواد می‌خوانند؛ نسبت به این موضوع که فقط ۴ شرکت آمریکایی مجاز به فروش کالاهای اساسی به ما شده‌اند چه واکنشی نشان داده‌اند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مبارزه با فساد با شعار و حرف زدن در جلسه عمومی محقق نمی‌شود، گفت: اگر شما اجازه سوال از وزراء و کشف ریشه‌های فساد را ندهید، چگونه می‌خواهید با فساد مبارزه کنید.

حجت السلام ابو ترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن وارد دانستن تذکر نماینده تهران تاکید کرد: بحثمبارزه با فساد بحثکلیدی و مهمی است و قطعاً سوال‌های همکاران ارجمند می‌تواند در این حوزه راهگشا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز