خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا: / تکرار /

آرامش جامعه نتیجه عملکرد مثبت دولت است

کد خبر : ۱۵۴۴۹۱

در عرصه سیاست خارجی رفت و آمدهای دیپلماتیک بین ما و دنیا از سر گرفته شده است و مهم‌تر از همه این‌ها توانایی دولت در عرصه مذاکرات هسته‌ای بود که امیدواریم در آینده نیز با تدبیر تیم مذاکره کننده دولت منافع مردم همچنان حفظ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر وظایف، اختیارات، ‌ امکانات و اعتبارات را در کنار هم در نظر بگیریم و قضاوت کنیم در مدت محدودی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد نمی‌شود انکار کرد که عملکرد دولت خوب بوده است، زیرا آرامشی در جامعه به وجود آمده است و مردم نگاه مثبتی به آینده دارند.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی خود از عملکرد دولت یازدهم اظهار کرد: ‌ارزیابی‌های کمتر از یکسال نمی‌تواند دلیل محکمی بر کارایی و یا ناکارآمدی دولت باشد و برای اظهار نظر قطعی در این خصوص یک سال زمان نیاز است، زیرا برای بررسی جامع حداقل یک چهارم از زمان روی کار آمدن یک دولت باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه قضاوت باید عادلانه و نظام مند باشد، گفت: انتظاراتی که از دولت باید داشته باشیم را باید در اصول چهارگانه بررسی کرد و این اصول شامل وظایف، اختیارات، ‌ امکانات و اعتبارات است و تا این چهار اصل را در کنار هم قرار ندهیم، نمی‌توانیم تحلیل کنیم.

نماینده مردم لاهیجان در تشریح اصول چهارگانه قضاوت عملکرد دولت گفت: باید ببینیم جایگاه رئیس جمهور و دولت کجاست، زیرا رئیس جمهور اختیارات رهبری را ندارد و در مثل یک نماینده مجلس نیست و مجموعه دولت نیز تعریف خاص خود را دارد که با آن تعاریف وظایف و اختیاراتش مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: امکانات و اعتبارات را نیز باید در ارزیابی لحاظ کنیم و تا زمانی که دولت اعتبارات کافی را ندارد، نباید انتظار داشته باشیم که همه هزینه‌ها را پرداخت کند.

ندیمی به مسائل سیاست خارجی دولت پرداخت و گفت: در بعد روابط بین الملل نیز باید ببینیم که دولت گذشته رابطه‌اش با دنیا چگونه بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به این اصول در مدت محدودی که از دولت یازدهم می‌گذرد نمی‌شود انکار کرد که عملکرد دولت خوب بوده است، زیرا آرامشی در جامعه به وجود آمده است و مردم نگاه مثبتی به آینده دارند و علاوه برآن در عرصه سیاست خارجی نیز رفت و آمدهای دیپلماتیک بین ما و دنیا از سر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مهم‌تر از همه این‌ها توانایی دولت در عرصه مذاکرات هسته‌ای بود که امیدواریم در آینده نیز با تدبیر تیم مذاکره کننده دولت منافع مردم همچنان حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز