خبرگزاری کار ایران

تحلیل نماینده همدان از لزوم اجرا شدن اقتصاد جهادی؛ / تکرار /

به دنبال بستن درهای اقتصاد خود به روی جهان نیستیم

کد خبر : ۱۵۴۶۴۱

اقتصاد جهادی اقتصادی است که در همه شرایط حتی در زمانی که ما در جنگ تحمیلی اقتصادی با دشمن باشیم می تواند کشور را به پیش ببرد.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته ای که در خصوص اقتصاد جهادی وجود دارد این است که ما نمی خواهیم درهای اقتصاد خود را به روی جهان ببندیم، چرا که تمام اقتصادهای دنیا حتی اقتصادهایی هم که از قدرت بسیار بالایی برخودار هستند در تبادل اقتصادی با جهان هستند.

ابراهیم کارخانه در گفتگو باخبرنگار ایلنا، در بیان لوازم اقتصاد جهادی ومقاومتی خاطر نشان کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی نخستین بار در سال ۸۹ توسط مقام معظم رهبری مطرح شد که البته این درحالی بود که ایشان از سال ۸۷ و ۸۸ نیز مسائل مرتبط با مسائل اقتصادی را مطرح فرموده بودند، چنانچه سال ۸۷ را سال شکوفایی ونو آوری و سال ۸۸را سال الگوی مصرف نام گذاری کردند که کاملا مرتبط با مسائل اقتصادی است.

وی ادامه داد: همین طور سالهای۸۹ تا ۹۲ که به ترتیب با نامهای همت مضاعف وکار مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شدند که در نهایت بعداز محقق شدن حماسه سیاسی در سال ۹۲ مقام معظم رهبری فرمودند در سال ۹۲ آن حماسه اقتصادی مورد نظر محقق نشد.

نماینده مردم همدان در ادامه افزود: بعد از محقق نشدن حماسه اقتصادی, مقام معظم رهبری راهبردها و راهکارها وسیاستهای لازم را جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در قالب ۲۴ بند پیشنهادی ابلاغ فرمودند که این ۲۴ بند پیشنهادی در حقیقت یک برنامه کامل و همه جانبه توسعه و پیشرفت با محوریت اقتصاداست.

وی خاطرنشان کرد: غل و زنجیرهای زیادی به پای این اقتصادی که ما در حال حاضر باآن مواجه هستیم پیچیده شده که در شرایط امروز جهانی و شرایط امروز ملت ما به هیچ عنوان پاسخگو نیست. در نتیجه می توان گفت که اولین مسئله ایجابی طرح بحثاقتصاد مقاومتی به نحوه تقابل با جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن باز می گردد.

کارخانه با اشاره به مامگذاری سال جدید تاکید کرد: در این میان اقتصاد جهادی اقتصادی است که در همه شرایط حتی در زمانی که مادر جنگ تحمیلی اقتصادی با دشمن باشیم می تواند کشور را به پیش ببرد.

کارخانه اقتصاد جهادی را یک اقتصادی چابک، همه جانبه، پویا و پیشرونده توصیف کرد که میتواند تمام مسائل کشور را در بربگیرد و ادامه داد: آنچه که در رابطه با اقتصاد جهادی به عنوان یک محور اصلی وجود دارد، نگاه به درون و ارتقای قدرت تولید ساخت داخل و بهره گیری از همه امکانات بالقوه کشور است و در این رابطه دولت هم باید تمام امکانات را در راستای تحقق این سیاستها به کار گیرد.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: این سیاستها زمانی محقق میشود که نگاه ما به داخل باشد و مشکلاتمان را از طریق داخل حل کنیم آنچنان که نسخه این اقتصاد اساسا مقابله با اقتصادی است که به ما تحمیل شود.

کارخانه گفت: نکته ای که در خصوص اقتصاد جهادی وجود دارد این است که ما نمی خواهیم درهای اقتصاد خود را به روی جهان ببندیم، چرا که تمام اقتصادهای دنیا حتی اقتصادهایی هم که از قدرت بسیار بالایی برخودار هستند در تبادل اقتصادی با جهان هستند، فلذا ما نیز از نظر اقتصادی با جهان خارج تبادل داریم اما باید توجه داشته باشیم که ستون اقتصاد کشور ما بر پایه امکانات درونی خودمان شکل بگیرد که در مقابل بحرانهای خارجی و حصر اقتصادی و آسیبهایی که ممکن است از خارج به ما وارد شود بتوانیم در عرصه اقتصادی مقاوم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز