خبرگزاری کار ایران

نماینده درود و ازنا در گفتگو با ایلنا:

مذاکرات هسته‌ای با هماهنگی پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۶۴

موضوع اختلاف ما با آمریکا به دلیل ایستادگی این کشور در مقابل دین و فرهنگ ملت ایران به قبل از انقلاب برمی گردد و در دوره بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: دولت با مذاکرات سازنده‌ای که تاکنون در خصوص مسئله هسته‌ای پی گرفته است موجبات یک ثبات و هماهنگی را در مذاکرات ژنو ایجاد کرده و روز به روز دامنه این کار را به پیش می‌برد و ما امیدوار هستیم که با حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی خصوصا استقلال وآزادی مردم بتواند همچنان دستاوردهای بهتری در مذاکرات داشته باشد.

عباس قائید رحمت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سنگ اندازی‌های برخی جریانات تندروی اصولگرا در مقابل مذاکرات هسته‌ای ایران علیرغم دفاع مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: ما در یک کشوری زندگی می‌کنیم که همگی تابع قانون اساسی و ملزم به تبعیت از این قانون هستیم و علاوه بر اینکه مردم اعتقادات وباورهای دینی و مذهبی خود را دارند جایگاه قانونی رهبری در قانون اساسی طبق اصل پنجم و اصول دیگر مشخص است، بنابراین اعتقاد ما بر این است که همه دستگاه‌ها باید از فرمایشات مقام معظم رهبری تبعیت کنند.

نماینده درود و ازنا با بیان اینکه تندروی‌ها و کندروی‌ها معمولا آسیب‌های زیادی را به کشور وارد کرده است، ضمن تاکید بر رعایت اعتدال افزود: تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و مر قانون اساسی امری مسلم است، اما در این میان گروههایی ممکن است دچار تند روی شوند و بخواهند مطالبی را مطرح کنند که با فرمایشات مقام معظم رهبری زاویه دارد که این نوع رفتار‌ها خواه از ناحیه تندروهای اصلاح طب مطرح شود یا از جانب تندروهای اصولگرا نوعی انحراف محسوب می‌شود و محکوم است.

وی خاطرنشان کرد: دولت با مذاکرات سازنده‌ای که تاکنون در خصوص مسئله هسته‌ای ایران پی گرفته است موجبات یک ثبات و هماهنگی را در مذاکرات ژنو ایجاد کرده و روز به روز دامنه اینکار را به پیش می‌برد و ما امیدوار هستیم که بتواند با حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی خصوصا استقلال وآزادی مردم همچنان دستاوردهای بهتری در مذاکرات داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص عدم پذیرش ابوطالبی به عنوان نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک از جانب آمریکا نیز گفت: بهتر است که آمریکا آنقدر شأن خود را پایین نیاورد که بخواهد با مخالفتهایی از این دست مانع رعایت قوانین بین الملل بشود، چرا که قرار بر این نیست که چون آمریکا مقر سازمان ملل است مقامات آمریکایی به زیاده خواهی بپردازند.

قائید رحمت ضمن محکوم کردن این اقدام غیرمعقول آمریکا تصریح کرد: به هر صورت دولت نمی‌تواند این موضوع را معطل نگه دارد و قطعا به دادگاههای بین المللی مربوطه شکایت خواهد کرد و راجع به این موضوع قطعا تصمیم گیری خواهد شد، اما در هر صورت از دولت انتظار می‌رود که از مواضع به حق جمهوری اسلامی به خوبی دفاع کند و ما نیز به عنوان نماینده ملت این انتظار را از دولت داریم که دولت محکم در رابطه با این موضوع ایستادگی کند.

نماینده درود و ازنا همچنین خاطرنشان کرد: این کشمکش نمی‌تواند مدت زیادی به طول انجامد و ما نمی‌توانیم کرسی‌هایی را که داریم خالی نگه داریم و این ممکن است به ضرر کشور تمام شود، اما امیدوار هستیم که دولت برای حفظ مصلحتهایی که در این زمینه مد نظر خواهد بود تصمیم عاقلانه‌ای اتخاذ کند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع دستاویزی برای بهره برداری برخی جریانات تندرو برای ناکارآمد نشان دادن دولت شده است، گفت: موضوع اختلاف ما با آمریکا به دلیل ایستادگی این کشور در مقابل دین و فرهنگ ملت ایران به قبل از انقلاب برمی گردد و در دوره بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشته است و درنتیجه این یک مسئله ریشه دار و ادامه داری است که یک شبه حل نخواهد شد، اما اینکه بیاییم این را به ناکارآمدی دولت تدبیر و امید متصل بکنیم منصفانه نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت روحانی را یکی از کارآمد‌ترین دولت‌ها حتی در سطح جهان توصیف کرد و افزود: وقتی همه دنیا جمع شده بودند که مانع حرکت جمهوری اسلامی شوند و ایران با تحریم‌های فلج کننده مواجه بود و غربی‌ها بحثحقوق بشر را در مورد جمهوری اسلامی ایران بهانه کرده بودند.

وی ارتباطات دولت روحانی در زمینه مسائل بین الملل را بی‌سابقه دانست و تاکید کرد: سابقه نداشته که ما چنین تیم مذاکره کننده قویی داشته باشیم که طی مدت کوتاهی بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز