خبرگزاری کار ایران

سبحانی‌فر در نطق میان دستور:

برای تامین شغلی کارگران جلو قراردادهای سفید امضای کارگران گرفته شود

کد خبر : ۱۶۱۲۲۵

با تأمین امنیت شغلی کارگران و نیز سایر خواسته‌های به‌حق آن‌ها، جلوی تهیه قراردادهای سفید امضای کارفرمایان گرفته و همچنین ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع یعنی بازنشستگی با ۲۵ سال سابقه کار، اجرایی شود.

نماینده مردم سبزوار با اشاره به روز یازدهم اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر و تبریک این روز به همه کارگران، از دولت خواست تا با تأمین امنیت شغلی این قشر و نیز سایر خواسته‌های به‌حق آن‌ها، جلوی تهیه قراردادهای سفید امضای کارفرمایان گرفته شده و همچنین ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع یعنی بازنشستگی با ۲۵ سال سابقه کار، اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، رمضانعلی سبحانی فر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی با بیان اینکه از شخصیت فاطمه(س) سخن گفتن بسیار دشوار است، گفت: فاطمه(س) یک زن بود آنچنان که اسلام می‌خواست یک زن باشد و تصویر زیبای آن را پیامبر(ص) خود ترسیم کرده بود و او را در کوره‌های فقر و مبارزه و آموزه‌های انسانی خویش پرورده و مناسب ساخته بود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد نمونه بود، ‌به گفته‌ای از دکتر علی شریعتی اشاره کرد و افزود: فاطمه، فاطمه است.

وی با اشاره به فرارسیدن ۳۱ فروردین سالگرد درگذشت مفسر قرآن که دکتر علی شریعتی از محمدتقی شریعتی با نام پدر، استاد و مراد خود یاد می‌کرد، یاد و خاطره این دو دانشمند سبزواری را گرامی داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به روز دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک و تبریک این روز به محیط‌بانان و دوستداران محیط زیست، توصیه کرد تا همه مردم با محیط زیست مهربان‌تر بوده و با کمک دوستداران محیط زیست، شهری بسازیم که مناسب زندگی باشد نه اینکه ما مناسب زندگی شهری بشویم.

وی با اشاره به روز یازدهم اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر و تبریک این روز به همه کارگران، از دولت خواست تا با تأمین امنیت شغلی این قشر و نیز سایر خواسته‌های به‌حق آن‌ها، جلوی تهیه قراردادهای سفید امضای کارفرمایان گرفته شده و همچنین ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع یعنی بازنشستگی با ۲۵ سال سابقه کار، اجرایی شود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم دوازدهم اردیبهشت روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم و تبریک این روز به همه معلمان که با چشم و دلی پاک در عرصه‌های علمی کشور فعالند، از دولت خواست تا با ارائه هر چه سریع‌تر لایحه رتبه بندی معلمان، علاوه بر قدردانی از زحمات معلمان، در جهت رفع تبعیض و دریافتی حقوق میان معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش با سایر اقشار، گام مؤثری بردارد.

وی خطاب به رئیس جمهور، ‌تصریح کرد: این صدای اهالی دیار سربداران، سبزوار، جغتای و جوین است که فریاد برمی‌آورند که با کاهش ۵۰درصدی بارش‌ها و با وجود خشکسالی و کاهش برداشت آب از چاه‌های در اختیار کشاورزان و دامداران را با تهیه نهاده‌های دامی و کشاورزی همچون سموم کشاورزی و کود شیمیایی و نیز مکانیزه کردن تجهیزات آن‌ها و تمدید وام‌های این قشر، جبران کنید.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس با درخواست از مسئولان ذی‌ربط برای تأمین آب شرب این شهرستان‌ها، از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا اعتبار ویژه‌ای برای لایروبی چاه‌ها و قنات‌های این سه شهرستان در نظر بگیرد.

وی با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی سبزوار در چندین سال قبل و نیز عدم آغاز به کار ساخت این نیروگاه گفت: وزیر صنعت معدن و تجارت نسبت به تسریع در تکمیل مجتمع فولاد سبزوار اقدام کند.

سبحانی فر با درخواست از وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل باند دوم راه‌های روستا‌ها و بخش‌های اطراف جاده ترانزیتی سبزوار سلطان آباد قوچان، تصریح کرد: ساخت راه آهن سبزوار به شبکه سراسری نیمه تمام است.

وی همچنین از عباس آخوندی خواست تا نسبت به آسفالته شدن باند دوم راه‌های سبزوار به اسفراین و بردسکن و نیز تکمیل جاده‌های روستاهای اطراف سبزوار و دیگر شهرهای منطقه، دستور مقتضی صادر کند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس با درخواست از رئیس جمهور در خصوص صدور ابلاغ تبدیل بخش‌های سبزوار به شهر بر اساس قانون مربوط، به تبدیل شهر شش نمد به شهرستان در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: از رئیس جمهور می‌خواهم تا دستور ابلاغ این مصوبه را صادر کند.

وی با اشاره به گذشت ۷۰۰ سال از قیام سربداران در دیار سربداران با شش شهرستان، گفت: این قیام به ۱۲۰ سال حکمرانی مغول‌ها و ظلم و تعدی فرمانروایان مغول، بر ایران و دیگر مناطق آسیا خاتمه داد و از رئیس جمهور می‌خواهم تا این روز را گرامی بدارد.

سبحانی فر با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و رهبران این قیام که منجر به تشکیل حکومتی ملی و شیعی در دیار سربداران شد، به مشاهیر ادب و فرهنگ این شهرتان اشاره و تصریح کرد: سبزوار و دیار سربداران، مشاهیری چون حاج ملا هادی سبزواری، سید حسن غزنوی، عطاملک جوینی، بیهقی و شریعتی را در خود جای داده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تأکید کرد: ‌آیا وقت آن نرسیده که بعد از ۷۰۰ سال، در این دیار که مرکز حکومت شیعی در ایران بوده، ‌ دولت تدبیر و امید، ‌این امید را در مردم دیار سربداران زنده کرده و لایحه ایجاد استان سربداران را به مجلس تقدیم کند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز