خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مجلس تصویب کردند؛

ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سازمان بازرسی کل کشور

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۹۷

اگر قرار باشد از بازنشستگان دوباره در مشاغل مختلف استفاده شود دیگر چگونه می‌توان مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم / بکارگیری بازنشستگان جز یک سری افراد خاص مانند ایثارگران ممنوع است.

با رای نمایندگان به کارگیری بازنشستگان در سازمان بازرسی کل کشور ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی قانون د ائمی شدن تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، نادر قاضی پور پیشنهاد حذف تبصره ۲ از ماده ۳ این قانون ارائه کرد وگفت: اگر قرار باشد از بازنشستگان دوباره در مشاغل مختلف استفاده شود دیگر چگونه می‌توان مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم.

پس از بحثو بررسی در خصوص حذف این تبصره، قائد رحمت در اخطاری با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی اظهار کرد: این تبصره برای دولت بار مالی ایجاد می‌کند که این مخالف قانون اساسی است. همچنین طبق بند ب ماده ۱۸۵ قانون برنامه پنجم توسعه، بکارگیری بازنشستگان جز یک سری افراد خاص مانند ایثارگران ممنوع است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن ابوترابی فرد اخطار قائد رحمت را وارد دانست و آن را به رای گذاشت.

در رای گیری به عمل آمده نمایندگان با ۱۴۵ رای موافق، ‌۲۴ رای مخالف و ۱۰رای ممتنع تبصره دوم ماده سه را مخالف با قانون اساسی دانستند و بنابراین این تبصره حذف شد.

در تبصره دوم از ماده سه قانون دائمی شدن تشکیل سازمان بازرسی کل کشور آمده است:

به بازرسان سازمان که دارای رتبه قضایی نمی‌باشند به پیشنهاد رئیس سازمان و موافقت رئیس قوه قضاییه و با توجه به وظایف محوله حداکثر تا معادل فوق العاده قضایی گروه ۵ آیین‌نامه پرداخت فوق‌العاده مخصوص قضایی مصوب ۱۳۵۱ و صلاحات بعدی آن، به عنوان فوق العاده شغل قابل پرداخت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز