خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون امنیت ملی صورت گرفت؛

توضیحات رحمانی‌فضلی در مورد حاشیه سفر اشتون و آزادی مرزبانان

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۹۰۲

در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی، تعدادی از نمایندگان از پاسخ‌های وزیر کشور قانع شده و تعدادی نیز قانع نشدند.

وزیر کشور در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای پاسخ به سوالات مختلف ۶ نماینده مجلس حاضر شد که در نهایت تعدادی از آنها از پاسخ‌های وزیر قانع شده و پاسخ‌های وزیر برای تعداد دیگری از نمایندگان اقناع کننده نبود.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی‌حسینی در تشریح جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اولین سوال از سوی فتح‌الله حسینی نماینده سرپل زهاب مطرح شد با این مضمون که با توجه به صحبت‌های مکرر در بسیاری از شهرهای کشور خصوصا شهرستان‌های قصرشیرین و غرب کشور، علت عدم تامین امنیت مردم و وجود این سرقت‌ها چیست.

به گفته حسینی، سرقت‌های مکرر در حوزه انتخابیه‌اش به طوری است که فقط در حوزه برق و سرقت ترانس‌ها و سیم‌های برق در سال ۹۲ حدود ۱۹۳۲ سرقت صورت گرفته که قابل قبول نیست.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال با اشاره به آمار کاهش سرقت در کشور گفت: در حوزه انتخابیه آقای حسینی حدود ۱۹ درصد کاهش سرقت داشته‌ایم البته مشکلات اقتصادی موجب افزایش سرقت‌های خرد شده اما تلاش نیروی انتظامی در جهت کاهش سرقت قابل تقدیر است.

رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن توضیحی در مورد ظرفیت‌های مورد نیاز نیروی انتظامی گفت که به لحاظ ارزیابی انتظامی یعنی تناسب ظرفیت انتظامی و اقدامات ضدامنیتی در شرایط مطلوب هستیم.

علی‌رغم توضیحات رحمانی‌فضلی و رادان، فتح‌الله حسینی از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

نظری‌مهر نماینده کردکوی یکی دیگر از سوال‌کنندگان از وزیر کشور بود که از طرح سوال خود انصراف داد.

آقامحمدی نماینده خرم‌آباد سومین نماینده سوال کننده از وزیر کشور بود که او در طرح سوالش گفت که ملاقات هیات پارلمان اروپایی با فتنه‌گران به معنای دخالت در امور داخلی کشورمان محسوب می‌شود، رخ داده است؟ وزیر کشور به عنوان مسوولیت امنیت کشور باید در این رابطه پاسخگو باشد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال آقامحمدی گفت: هیات‌های خارجی در سفر خود به کشورمان با وزارت کشور هماهنگ نمی‌کنند مگر آنکه میهمان وزیر کشور باشند. بنابراین سفر مذکور و ملاقات‌های صورت گرفته ارتباطی با وزارت کشور نداشته است.

پاسخ‌های رحمانی فضلی نیز نتوانست آقامحمدی را قانع کند.

حسین‌طلا نماینده تهران نیز این سوال را از وزیر کشور مطرح کرد که علت اجرایی نشدن مصوبه دویست و چهلمین جلسه شورای عالی امنیت ملی پیرامون طرح امنیت تهران‌گردی که به وزارت کشور جهت اجرا ابلاغ گردیده است، چیست؟

وزیر کشور توضیحات مبسوطی را در این رابطه ارائه کرد در نهایت طلا از پاسخ وزیر قانع شد.

بیاتیان نماینده بیجار، سبحانی‌فر نماینده سبزوار، نعمتی نماینده اسدآباد، رسایی نماینده تهران، موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و ابراهیم کارخانه نماینده همدان از دیگر نمایندگانی بودند که برای طرح سوال از وزیر کشور درخواست دادند که از این بین تنها رسایی و موسوی لارگانی سوالات خود را مطرح کردند.

رسایی در تشریح سوالش گفت: در جریان سفر اشتون به اصفهان با یکی از تصویربرداران صداوسیما برخوردهای بسیار زننده‌ای شده است که این قابل قبولی نیست و اتفاق بسیار بدی به شمار می‌آید.

وزیر کشور در پاسخ به سوال رسایی گفت: ما همه باید از شان و منزلت ایران و ایرانی دفاع کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در جریان سفر اشتون، مسوولیت کار به عهده وزارت خارجه بود اما افرادی از نیروی انتظامی نیز اختیار گرفته بودند ولی در نهایت علی‌رغم اینکه مسوولیت کار به عهده وزارت کشور نبود، با خطاکاران برخورده شده است.

توضیحات رحمانی‌فضلی، حمید رسایی را قانع کرد.

آریایی‌نژاد نماینده ملایر سوالی را از وزیر کشور در مورد سخنرانی رضوی‌فقیه در همدان پرسید و گفت که چه کسانی برای انجام سخنرانی برنامه‌ریزی و حمایت کرده و چرا چنین برنامه‌ای عملی شد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال گفت که دستگاه وزارت کشور متشکل از وزارتخانه، استانداری و سایر مسوولان با این موضوع برخورد قاطع داشتند و در برخورد با اینگونه اتفاقات نیز کوتاه نخواهند آمد.

آریایی‌نژاد از پاسخ‌های وزیر قانع شد و ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد چنین رویدادهایی نباشیم.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان آخرین نماینده سوال کننده از وزیر کشور بود که سوالی را در مورد دلیل نبود هماهنگی در وزارت کشور برای برخورد با موضوع گروگانگیری اخیر مرزبانان مطرح کرد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال تاکید کرد: اقدامات گسترده و دقیقی در ارتباط با مرزبانان صورت گرفت که در نهایت با مدیریت بحران نتیجه گرفته شد.

توضیحاتی که موسوی لارگانی را قانع نکرد.

ریاست جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را دستغیب نایب رییس این کمیسیون به عهده داشت که در ابتدای جلسه سالگرد تاسیس سپاه پاسداران را به فرزندان امام و رهبر تبریک گفت.

دستغیب تاکید کرد که بی‌تردید نهاد مقدس سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها، باورها و دستاوردهای آن نقش بی‌بدیلی ایفا کرده و در شکل گیری نهاد مقدس بسیج و آماده‌سازی جوانان پاک و مخلص این مرز و بوم نقش موثری داشته است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مایه آرامش ملت ایران و برهم زننده و خنثی کننده توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان ملت و کشور و نظام انقلاب اسلامی است.

وی ابراز امیدواری کرد که نهاد مقدس سپاه در امر مهم اقتصاد مقاومتی و خودکفایی اقتصادی ورود پیدا کند و مثل همیشه به رسالت انقلابی‌اش عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز