خبرگزاری کار ایران

در نشستی خبری مطرح شد؛

انتقاد نمایندگان استان مازندران از کم توجهی به مشکلات ناشی از بحران برف گرفتگی

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۴۳

هر سال بیش از ۴۰۰نفر براثر غرق شدن در دریای خزر کشته می‌شوند، درحالی که ۱۷ دستگاه متولی دریا‌ها هستند، اما پول نجات غریق‌ها را پرداخت نمی‌کنند.

نشست خبری ۳ نمانیده استان مازندران قبل از ظهر امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شمس اله شریعت‌نژاد در نشست خبری نمایندگان غرب استان مازندران اظهار کرد: در ۵۰سال گذشته بارش این حجم و مقدار برف در استان مازندران بی‌سابقه بود وخسارتهای زیادی نیز به املاک مسکونی و زمینهای کشاورزی وارد آمد که غرب استان مازندران از این حیثبیشترین ضرر را شاهد بود.

وی با بیان اینکه دولت در زمان بحران همت کرد و به مردم کمکهای زیادی داد، گفت: پس از آرام شدن وضعیت و خارج شدن مناطق برف گرفته از بحران دولت دیگر توجهی به منطقه نداشت و کشاورزان خسارتهای زیادی دیدند که هیچ‌گاه جبران نشده است.

نماینده تنکابن، رامسر و عباس آباد ادامه داد: طبق آمارهای دولت ۸هزارو ۶۲۷ و احد مسکونی و انبار در استان مازندران آسیب دیده بودند درحالی که فقط در تنکابن ۹هزار و احد مسکونی و انبار تخریب شد.

وی با اشاره به قانون ممانعت از طریق کاربری اراضی کشاورزی، گفت: زمانی این قانون می‌تواند در استراتژیک‌ترین منطقه کشور به درستی اجرا شود که به کشاورزان توجه لازم را داشته باشیم، زیرا ۶۰درصد خسارت‌ها مربوط به زمین‌ها و محصولات کشاورزی بود.

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس و نوشهر در ادامه این نشست خبری با اشاره به بحران ایجاد شده پس از بارش برف سنگین در غرب استان مازندران اظهار کرد: کشاورزان قبل از بحران بدهی‌های زیادی داشتند که عدم پرداخت تسهیلات جدید پس از بحران موجب شده است که کشاورزان در وضعیت سختی قرار بگیرند.

وی افزود: عدم زیر ساختهای لازم در غرب مازندران، عامل اصلی به وجود آمدن بحران در بهمن ماه گذشته بود و عدم وجود راههای زمینی مناسب چالشی بزرگ در زمان بحران به وجود آورد.

نماینده مردم چالوس و نوشهر با بیان اینکه در غرب استان مازندران هیچ نیروگاه برقی وجود ندارد، اذعان داشت: نیروگاه نوشهر سه بار توسط وزرا کلنگ زده شد، اما هیچگاه به مرحله ساخت و بهره‌برداری نرسید، این در حالی است که این بخش از استان مازندران قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد در ادامه نشست خبری با اشاره به مشکلات کشاورزان غرب استان مازندران ابراز کرد: ازمجموع ۶۷ میلیارد تومانی که به محمود آباد ونور در جریان بارش برف سنگین سال گذشته خسارت وارد شد، دولت تنها ۴ میلیارد تومان تسهیلات برای مردم در نظر گرفته است که این ۴ میلیارد نیز صرف هزینه ساخت و ساز مسکن و املاک دیگر می‌شود نه زمینهای کشاورزی.

وی درخصوص لزوم توجه به بحثآب اظهار کرد: شش ماه از سال در مازندران سیل جاری می‌شود که کمتر از ۵ تا ۶درصد از این آب‌ها مهار می‌شود و از هم اکنون کشاورزان در بخش کشاورزی کمبود آب دارند.

نماینده مردم نور و محمود آباد با بیان اینکه سازمان همیاریهای شهرداری‌های مازندران ۲۰۰هکتار زمین را از کشاورزی به مسکونی تغییر مالکیت داده است، گفت: برای این تغییر مالکیت ۷میلیارد تومان هزینه کرده‌اند و از آن مهم‌تر اینکه با کدام مجوز این حجم از زمینهای کشاورزی رانابود می‌کنند.

فیاضی ادامه داد: هر سال بیش از ۴۰۰نفر براثر غرق شدن در دریای خزر کشته می‌شوند، درحالی که ۱۷ دستگاه متولی دریا‌ها هستند، اما پول نجات غریق‌ها را پرداخت نمی‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز