خبرگزاری کار ایران

نماینده ارامنه در مجلس در نطق میان دستور:

می‌خواهیم بدانیم بودجه اقلیت‌ها به دست چه کسانی می‌افتد

کد خبر : ۱۶۲۱۶۶

منطقه آبستن رویدادهای جدی است ما قدر امنیتی را که داریم می‌دانیم و به لطف خداوند استوار ایستاده‌ایم و معتقدیم که ایران با نقش تمدنی و فرهنگی عظیمی که دارد در آرامش‌بخشی به منطقه نقش اصلی را ایفا کند و این واقعیتی است عده‌ای از سر کبر به آن توجه نمی‌کنند.

نماینده مردم ارامنه از کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خواست تا در ماده ۸۸۸ قانون مدنی بازنگری شود و خطاب به وزیر کشور گفت: ما می‌خواهیم بدانیم که بودجه اقلیت‌ها دقیقا به کجا می‌رود و به دست چه کسانی می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روبرت بگلریان در نطق میان دستور خود با طلبکارانه خواندن رفتار ترکیه در قبال نسل‌کشی ارامنه، گفت: کسی که از وجود خود و ملتش هویت‌زدایی کرده چنین رفتار طلبکارانه‌ای را در پیش خواهد گرفت.

بگلریان افزود: نسل‌کشی با سکوت در برابر اقدامات گذشته تا امروز ادامه پیدا کرده، ما هرچند که امروز این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم اما از مسیحیان جهان هم می‌خواهیم که نسبت به مظالم بر مردم مسلمان بی‌تفاوت نباشند، چرا که دیده‌ایم سکوت باعثمی‌شود ظالم جری‌تر شود.

وی با دخیل دانستن ترکیه در حوادثاخیر سوریه اظهار کرد: تحولات سوریه صفحه‌ای دیگر از نیات پان‌ ترکیسمی را ورق زده است؛ به جز رهبری ایران که تاکید بر حق‌جویی مردم سوریه داشت بقیه آمده‌اند تا از این متاع بی‌صاحب حقی برای خودشان بگیرند.

نماینده مردم ارامنه ضمن دخیل دانستن ترکیه در حمله شهرک‌های ارمنی نشین در سوریه، گفت: منطقه آبستن رویدادهای جدی است ما قدر امنیتی را که داریم می‌دانیم و به لطف خداوند استوار ایستاده‌ایم و معتقدیم که ایران با نقش تمدنی و فرهنگی عظیمی که دارد در آرامش‌بخشی به منطقه نقش اصلی را ایفا کند و این واقعیتی است عده‌ای از سر کبر به آن توجه نمی‌کنند.

بیگلریان از کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خواست تا در ماده ۸۸۸ قانون مدنی بازنگری شود و خطاب به وزیر کشور گفت: ما می‌خواهیم بدانیم که بودجه اقلیت‌ها دقیقا به کجا می‌رود و به دست چه کسانی می‌افتد.

وی با اشاره به قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران، گفت: متاسفانه ملاحظات اجتماعی و فرهنگی در چنین مواردی در نظر گرفته نمی‌شود، مردم ایران تجربه همدلی و همزیستی بزرگی دارند و نیاز به نسخه‌های سیاسی با رویکرد دوگانه وجود ندارد.

بگلریان در راستای لزوم توجه به حق همه مومنان به ادیان ذکر شده در قانون اساسی برای استخدام، خاطرنشان کرد: دستگاه آموزش و پرورش و وزارت علوم باید متوجه این موضوع بوده و در استخدام‌ها نگاه شایسته‌ سالارانه را مورد توجه قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز