خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار رییس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه:

رسیدن به توافق نهایی با ۱ + ۵ دور از دسترس نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۶۰

نوع مواضع مقامات فرانسوی در مذاکرات هسته ای ایران که بعضا منطبق بر واقعیت ها نبوده اثر قابل ملاحظه بر نگرش مردم ایران به فرانسه داشته است / مسلما اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران با آنچه در تبلیغات رسانه های غربی منعکس می شود، متفاوت است

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه گفت: اگر طرف‌های مذاکره کننده غربی با مساله هسته‌ای ایران به نحو عاقلانه و با ابتکارات روشن برخورد کنند‏، رسیدن به توافق نهایی دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به خاطره خوب ملت ایران از اقدام فرانسه نسبت به پذیرش امام خمینی(ره) در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران‏، گفت: تلقی ملت ایران از فرانسه در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی ایران در اثر برخی مواضع واقدامات رهبران فرانسه دچار فراز ونشیب‌های زیادی شده است.

وی افزود: نوع مواضع مقامات فرانسوی در مذاکرات هسته‌ای ایران که بعضا منطبق بر واقعیت‌ها نبوده‏، اثر قابل ملاحظه بر نگرش مردم ایران به فرانسه داشته است.

لاریجانی همچنین یادآور شد: اگر طرف‌های مذاکره کننده غربی با مساله هسته‌ای ایران به نحو عاقلانه و با ابتکارات روشن برخورد کنند‏، رسیدن به توافق نهایی دور از دسترس نخواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آنچه در سوریه می‌گذرد، ‌گفت: جمهوری اسلامی ایران از شروع بحران سوریه استفاده از راه حل‌های سیاسی را علاج پایان دادن به هرج و مرج‌های اتفاق افتاده در این کشور دانسته و از تعیین سرنوشت سوریه به وسیله مردم این کشور استقبال کرده است.

فیلیپ مارینی رییس کمیسیون امور مالی پارلمان فرانسه نیز در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی فرانسه به ایران گفت: ما معتقدیم که درک ویژگی‌های ایران به عنوان کشوری تاثیر‌گذار در منطقه در فهم مسائل منطقه و جهان نقش به سزایی دارد.

مارینی با اشاره به بازدیدهایی که هیات فرانسوی از پروژه‌های صنعتی و اقتصادی کشورمان داشت، افزود: هیات ما از نزدیک با تجار وکارآفرینانی ملاقات داشت که توانسته‌اند در شرایط ظالمانه و تحت تحریم‌های شدید بین المللی راهکارهای مناسبی برای تولیدوفعالیت پیدا کنند.

وی تاکید کرد: مسلما اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران با آنچه در تبلیغات رسانه‌های غربی منعکس می‌شود، متفاوت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز