خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با رییس‌گروه دوستی پارلمانی رومانی:

راه ایران در مسئله هسته‌ای همواره شفاف بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۷۸

لاریجانی مناسبات دیرینه و تاریخی دو ملت را ظرفیتی مهم برای گسترش روابط فی مابین خواند و ابراز امیدواری کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور با مساعی مشترک بتوانند از این ظرفیت‌های مهم برای ارتقای روابط فیمابین بهره گیرند.

ریییس‌مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای همواره راهی روشن و شفاف را پیگیری کرده است، گفت: ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است، اما در پی بهره‌گیری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای می‌باشد.

به گزارش ایلنا‏، سورین اشتفان روشکا استانسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه طولانی مراودات دوستانه دو ملت بر نقش مهم مناسبات پارلمانی در توسعه روابط همه جانبه دو کشور تأکید کرد و گفت: گفت‌و‌گوهای نزدیک پارلمان‌های دو کشور می‌تواند به شناسایی ظرفیت‌های توسعه روابط و رفع مشکلات و موانع گسترش همکاری‌های فیمابین در همه زمینه‌ها کمک شایانی نماید.

وی مناسبات دیرینه و تاریخی دو ملت را ظرفیتی مهم برای گسترش روابط فی مابین خواند و ابراز امیدواری کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور با مساعی مشترک بتوانند از این ظرفیت‌های مهم برای ارتقای روابط فیمابین بهره گیرند.

لاریجانی درادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای همواره راهی روشن و شفاف را پیگیری کرده است، گفت: ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است اما در پی بهره‌گیری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای می‌باشد.

وی همچنین نقش آفرینی مستقل اتحادیه اروپایی در مسائل منطقه را به نفع این اتحادیه دانست.

سورین اشتفان روشکا استانسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران نیز در ادامه همین دیدار ایران را کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه خواند و بر آمادگی کشورش برای توسعه همه جانبه مناسبات با ایران تأکید کرد.

وی همچنین مراودات پارلمانی را در شناخت واقعیات و مواضع دو طرف پیرامون موضوعات مختلف بسیار مؤثر خواند و ابراز اطمینان کرد: سفر هیأت پارلمانی رومانی به ایران در توسعه روابط طرفین مؤثر واقع خواهد شد.

وی افزود: هیأت پارلمانی رومانی در این سفر از نزدیک با واقعیات جامعه، فرهنگ و تمدن تاریخی ملت ایران آشنا شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز