خبرگزاری کار ایران

حسن کامران:

قانون درباره مسکن مهر ایثارگران باید اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۶۴

همه ایثارگران که در منطقه چهارباغ زندگی نمی کنند یکی در منطقه سیستان دیگری در ایلام و بیشتر در مناطق محروم هستند که امام خمینی(ره) فرمودند که ایثارگران را در پیچ و خم اداری قرار ندهید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وظیفه نمایندگان در مجلس نظارت است گفت: قانون درباره مسکن مهر ایثارگران باید اجرا شود.

به گزارش ایلنا، حسن کامران در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، درباره سؤال خود از وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم اجرای ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه در مورد تأمین مسکن ایثارگران، گفت: در برنامه پنجم که مشروح مذاکرات در جلسه ۲۷۱ مجلس در حال حاضر در دسترس است دولت با این موضوع مخالفت کرد اما در برنامه پنجم حکمی به عنوان مسکن مهر داشتیم که هیچ فایده ای برای ایثارگران نداشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در صحن علنی مجلس آقای کوثری بند ۴۴ را پیشنهاد دادند اما سؤال من در این خصوص است که چرا این موضوع تاکنون اجرا نشده است ولی وزیر راه و شهرسازی اشاره می کند که سؤال را ندیده و از آن اطلاع نداشته است.

وی ادامه داد: اما ما در این مورد در کمیسیون عمران بحثایثارگران را مطرح کردیم و در دولت قبل نیز در این باره با وزیر وقت راه و شهرسازی صحبت ها و گفتگوهایی به عمل آمد و گفته شد که این حکم قانونی باید چگونه اجرا شود، در ۳۱ استان کشور ۲۰۰ هزار رزمنده زمین به نرخ منطقه ای نگرفتند که این موضوع در بودجه ۹۲ وجود داشت ولی در بودجه ۹۳ به آن اشاره نشده است اما به جای اینکه به این موضوع توجه کنند در بودجه ۹۳ این مورد ۲ هزار نفر عنوان شد که این نشان می دهد که عزم راسخی برای مرتفع کردن مسکن ایثارگران وجود ندارد.

کامران تصریح کرد: همه ایثارگران که در منطقه چهارباغ زندگی نمی کنند یکی در منطقه سیستان دیگری در ایلام و بیشتر در مناطق محروم هستند که امام خمینی(ره) فرمودند که ایثارگران را در پیچ و خم اداری قرار ندهید اما سؤال ما این است که چرا تا کنون قانون اجرا نشده است ما در مجلس وظیفه نظارتی داریم و سؤال ما سیاسی نیست این ماجرا در گذشته بوده و تا کنون ادامه داشته است اما حتی برای ۲۷۰ جانبازی که در این مورد مشکل داشتند مسکنی در نظر گرفته نشده است، شما باید به ایثارگران پاسخ دهید چرا که یک ایثارگر نباید برای گرفتن وام و زمین التماس کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز