خبرگزاری کار ایران

پشنگ در تذکر شفاهی:

مشکلات اصلی جنوب شرقی ایران مسائل امنیتی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۸۸۱

استان سیستان و بلوچستان یک‌یازدهم کل کشور را تشکیل می‌دهد، اما از لحاظ تمام شاخص‌های توسعه کمترین شاخص را دارا می‌باشد.

نماینده مردم خاش، نصرت‌آباد و میرجاوه با بیان اینکه تولیدات کشاورزی و دامی و معادن در استان سیستان و بلوچستان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بسیاری از مشکلات جنوب شرقی ایران، مسائل امنیتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا پشنگ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی گفت: استان سیستان و بلوچستان یک‌یازدهم کل کشور را تشکیل می‌دهد، اما از لحاظ تمام شاخص‌های توسعه کمترین شاخص را دارا می‌باشد.

نماینده مردم خاش، نصرت‌آباد و میرجاوه ادامه داد: در بحثسلامت به وزیر بهداشت تذکر می‌دهم که مدیریت ضعیف دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باعثشده است که وضعیت اسفباری در این استان به‌وجود آید و ما به جد خواستار پیگیری این موضوع هستیم. از سوی دیگر به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر می‌دهم که مشکلات بسیاری در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که هیچ برنامه مدونی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: کاهش سهمیه عشایر و روستاییان، مشکلات بسیاری را در حوزه آرد برای این قشر به‌وجود آورده است.

وی افزود: همچنین به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که نظارت جدی بر نوسازی مدارس این منطقه داشته باشد، اما لازم است از زحمات وزیر نیرو و آقای جانباز به دلیل حل مشکل آب شرب در این استان تشکر کنم.

پشنگ افزود: همچنین لازم است از آقای زنگنه به خاطر گازرسانی به این منطقه و وزیر علوم به خاطر راه‌اندازی دانشگاه صنعت و معدن تشکر کنم. سلامت، آموزش و پرورش و آب از موارد بسیار مهم در استان سیستان و بلوچستان است. از سوی دیگر باید به حمایت از تولیدات کشاورزی و معادن سرشار در این منطقه توجه شود. چرا که آموزش و پرور و آب در این منطقه از ظرفیت‌ بالایی برخوردار است به گونه‌ای که تنها در حدود یک‌هزار لیتر در ثانیه در یکی از رودخانه‌های حوزه انتخابیه‌ام آب تامین می‌شود، اما هیچ اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی گفت: بسیاری از مشکلات در جنوب‌شرق کشور مسائل امنیتی است که اگر وزرای دولت و کمیسیون‌های تخصصی مجلس به این موارد توجه نداشته باشند، مشکلات این استان بیشتر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز