خبرگزاری کار ایران

میرگلوبیات در نطق میان دستور:

برای اجرای اقتصاد مقاومتی تنها به ذکر عنوان و چاپ بروشور بسنده نشود

کد خبر : ۱۶۶۲۵۶

اگر قرار است از تولید ملی حمایت شود نیاز به ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی و داشتن شرایط استاندارد کافی و لازم می باشد تا کالاها در داخل کشور مورد استفاده قرار بگیرند و هم بتوانند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: انتظار نمایندگان این است که در اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گام های بلندی در جهت خود کفایی و مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی در اجرای اقتصاد مقاومتی به ذکر عنوان و چاپ بروشور بسنده نشود.

به گزارش ایلنا، شهلا میرگلوبیات در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای کشورمان هستیم بنابراین از هیأت مذاکره کننده می خواهیم در راستای تحقق اهداف عالیه ملت بزرگ ایران، نظام اسلامی و مقام معظم رهبری ذره ای از حق ملت ایران چشم پوشی نکنند و دلاورانه با گام های استوار در دوره جدید مذاکرات حضور یابند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ما شاهد آن بودیم که بخش های مختلف کشور آمادگی خود را برای اجرای این سیاست ها اعلام کردند.

میرگلو بیات بیان کرد: انتظار ما نمایندگان از دستگاه های دولتی این است که در اجرای این سیاست ها در کشور گام های بلندی در جهت خودکفایی و مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی دشمن را بردارند و تنها به ذکر عنوان یا چاپ بروشور بسنده نکنند بلکه سیاست های اقتصاد مقاومتی که شامل توسعه همه جانبه کشور می شود هر چه زودتر عملیاتی و اجرا شود.

وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح در هفته جاری اجرا شد که نوید خوبی از برنامه های دولت برای کاهش هزینه های درمانی برای بیماران و سرویس دهی مناسب به افراد کم درآمد جامعه را می دهد بنابراین انتظار می رود مسئولین وزارت بهداشت در اجرای این طرح بزرگ نظارت کافی برای حصول نتایج بهتر و رسیدن به اهداف حوزه سلامت به کار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند که این ظرفیت بزرگی است و در تمامی زمینه های عینی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان فعالیت قابل توجهی داشته اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: خداوند تولد و نگهداری شاهکار خلقت خود را به دستان با کفایت زنان می سپارد چگونه است که ما به این قضیه بی توجه هستیم این در حالی است که پرداخت حقوق زنان در کشور بیشتر به شعار خلاصه می شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود: به بهانه نداشتن منابع مالی حتی قوانینی که سال ها در حوزه زنان تصویب شده اجرایی نشده است که هزینه کرد در این زمینه خود سرمایه گذاری بلند مدت برای کشور است.

وی گفت: زنان ما نیاز به ایجاد یک محیط مناسب، آرام، امن و سالم از نظر جسمی و روحی همراه با برنامه های حمایتی و تشویقی و کاهش فشارهای جانبی را دارند.

میرگلوبیات با بیان اینکه در حال حاضر در کشور هیچ متولی مشخصی در زمینه سیاستگذاری در حوزه کودکان وجود ندارد بیان کرد: کودکان و نوجوانان یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و باید به پدیده هایی چون کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکان در معرض خرید و فروش، کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان خانواده های نابسامان توجه نموده و برای آنان چاره ای اندیشید چرا که کودکان آینده سازان کشور هستند.

وی به مقایسه دوره بازنشستگی در ایران با کشورهای پیشرفته پرداخت و گفت: دوره بازنشستگی در کشورهای پیشرفته با فراغت از اشتغالات روزمره مسئولیت های شغلی و آغاز بهره مندی ویژه از خدمات اجتماعی، جهانگردی و تفریحی همراه است و این در حالی است که این دوره در ایران همراه با افزایش هزینه های زندگی، درمانی، کاهش رتبه شغلی، میزان حقوق و برای گذران زندگی به دنبال جستجوی شغلی دیگر که معمولا پایین تر از شأن اجتماعی فرد بازنشسته است بنابراین بازنشستگان نیاز به توجه و رسیدگی فوری دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: اگر قرار است از تولید ملی حمایت شود نیاز به ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی و داشتن شرایط استاندارد کافی و لازم می باشد تا کالاها در داخل کشور مورد استفاده قرار بگیرند و هم بتوانند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

وی با عملکرد نامناسب سازمان ملی استاندارد در زمینه نظارت و بازرسی در کالاها اشاره کرد و گفت: دادن علامت استاندارد از سوی این سازمان نامتعارف بوده و برای انجام کار درست و دقیق نیاز به تغییر و تحول اساسی در سازمان ملی استاندارد می باشد.

میرگلوبیات در تشریح مشکلات شهرهای حوزه های انتخابیه خود گفت: شهرستان های ساوه و زرندیه سال هاست که از کم لطفی و عدم توزیع عادلانه بودجه استانی رنج می برند و این موضوع باعثبه وجود آمدن مشکلات فراوانی در هر دو شهرستان شده است.

این نماینده در مجلس نهم گفت: علی رغم فاصله یک ساعته این شهرستان ها با تهران از کمترین امکانات اولیه بی بهره اند و اسم آنها را آخر دنیا گذاشته اند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود: در زمینه های آسفالت راه روستایی، تعمیر، تعویض و بهسازی جاده، گازرسانی به روستاها، شبکه های آبرسانی به روستاها و شهرها، تصفیه خانه های فاضلاب در شهرها و روستاها نسبت به سطح متوسط استانی عقب تر هستیم.

وی ادامه داد: مصافت طولانی تا مرکز استان، عدم رسیدگی به امورات مردم، عدم توزیع عادلانه امکانات توسط مرکز استان باعثشده مردم ولایتمدار و شهید پرور ساوه و زرندیه به شدت درخواست جدایی از استان مرکزی را داشته باشند.

میرگلو بیات تصریح کرد: ساوه و زرندیه دارای دو قطب صنعتی و کشاورزی است و هر دو با مشکلات فراوانی روبرو هستند که از این مشکلات می توان به عدم حمایت از واحدهای صنعتی، عدم دریافت تسهیلات بانکی، نداشتن سرمایه در گردش، مشکلات مالیاتی و بیمه اشاره کرد که باعثنیمه یا غیر فعال شدن تعدادی از کارخانه ها همراه با تعدیل نیروی کار شده و این در حالی است که هزینه زیادی صرف احداثکارخانه ها شده است.

وی خطاب به وزرای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و رئیس بانک مرکزی گفت: بانک ها به بهانه معوقات هیچگونه همکاری با واحدهای صنعتی نداشته و بزرگترین شهر صنعتی کشور همراه با شهرک های صنعتی در شرایط نابسمانی قرار دارد و نیاز به رسیدگی سریعتر آن جنابان را می مطلبد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: از صندوق توسعه ملی خبری نیست و مرتب بر تعداد بیکاران اضافه می شود همچنین در زمینه کشاورزی با کمبود شدید آب، عدم صدور پروانه چاه هایی که قبل از سال ۸۵ حفر و در سایت وزارت نیرو ثبت شده، ندادن گازوئیل، برقی نکردن چاه ها، عدم استفاده از تسهیلات کشاورزی به دلیل نداشتن پروانه چاه روبرو هستیم که موجب خشک شدن زمین های کشاورزی و ورشکستگی کشاورزان شده و باعثشده است تا آنها تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه هیچ اراده ای برای برطرف کردن مشکلات وجود ندارد بیان کرد: اجرای سیستم نوین آبیاری قطره ای، احداثتصفیه خانه های فاضلاب و برگرداندن آب به چرخه تولید از راه های مقابله با کم آبی است بنابراین وزرا به جای مطرح کردن موضوعاتی همچون مشکلات کم آبی بهتر است که کارهای مطالعاتی و پژوهشی از سال های قبل را عملیاتی کنند چون زمان کوتاه و محدود است.

میرگلوبیات عنوان کرد: اداره منابع طبیعی زمین های کشاورزی باغات را که کشاورزان بیش از ۳۰ سال است بر روی آن کار کردند را از آنان گرفته و به صورت یک پارچه درآورده و حدود چند صد هکتار را به افراد خاص واگذار می کند.

وی تأکید کرد: ما توقع معجزه از دولت را نداریم چرا که اصلاح مسیرهایی که از ابتدا غلط پایه گذاری شده کار آسانی نیست ولی انتظار داریم در راه حل مشکلات به سرعت قدم برداشته شود و برای انجام برنامه های خود زمان مشخص کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: اکنون زمان حرف، سخن، شعار، تشکیل جلسه در پشت درب های بسته و تنظیم صورت جلسه نیست بلکه زمان کار اجرایی و عملیاتی است ونیاز به مدیران اجرایی توانمند، متخصص، سالم و متعهد داریم.

وی افزود: پروژه های عمرانی که سال ها مطالعه می شوند و چند برابر زمان طول می کشد تا اجرایی شود باعثخستگی و ایجاد روند فرسایشی و هزینه های نامتعارف می شود این در حالی است که در گذشته یک حرکت لاکپشتی در مسیر اجرای امور در تمام دستگاه های اجرایی وجود داشته و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

میرگلوبیات تصریح کرد: از سال ۱۳۸۵ شهرستان ساوه دارای فرمانداری ویژه ای شد که در حد حرف و سخن بود و تا کنون چارت تشکیلاتی و سازمانی آن ابلاغ نشده و مردم برای انجام امور خود به مرکز استان تردد می کنند که این خسارات جانی و مالی فراوانی را به مردم این شهر تحمیل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز