خبرگزاری کار ایران

رحمانی در تذکر شفاهی:

۳۰ هزار هکتار از باغات تاکستان در حال نابودی است

کد خبر : ۱۶۶۲۵۷

حل معضل چاه‌های عمیق مجاز و غیرمجاز و تامین برق، گاز و گازوئیل آنها و اجرای قانون تعیین تکلیف چاه‌های عمیق باید مورد توجه قرارگیرد، چرا که بارها از دیوان عدالت اداری و بازرسی کل کشور و وزارت نیرو درخواست شده است که این مشکل را حل کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه راه‌آهن تاکستان باید به خارج از شهر منتقل شود، گفت: تنها بیمارستان شهرستان تاکستان پس از ایجاد مجوز ۲۵۱ پست سازمانی هنوز راه‌اندازی نشده است.

به گزارش ایلنا، رجب رحمانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور و وزرای دولت گفت: پرداخت مطالبات فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل، حل مشکل بیمه طلایی فرهنگیان، استخدام و استفاده از فرزندان فرهنگیان در دستگاه‌ها، حل مشکل حق‌التدریسی‌های پیش‌دبستانی و دفتردارها، اختصاص وام مورد نیاز برای اشتغال جوانان و… باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان تاکستان از بی‌آبی بسیار رنج می‌برد. بیش از ۳۰ هزار هکتار باغات این شهرستان در حال نابودی است و وزرای نیرو و کشاورزی باید توجه داشته باشند که براساس مصوبه کمیسیون اصل نودم مجلس ۲۵ درصد آب سد مخزنی طالقان باید به تاکستان اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: حل معضل چاه‌های عمیق مجاز و غیرمجاز و تامین برق، گاز و گازوئیل آنها و اجرای قانون تعیین تکلیف چاه‌های عمیق باید مورد توجه قرارگیرد، چرا که بارها از دیوان عدالت اداری و بازرسی کل کشور و وزارت نیرو درخواست شده است که این مشکل را حل کند.

رحمانی افزود: در حال حاضر ۴ سال است که قانون پیگیری نشده است و کشاورزان در این شهرستان از کمبود آب درمانده شده‌اند. اما مسئله دیگر تامین برق و گاز شهر صنعتی خرمدشت و اتصال لوله گاز برای تامین گاز مورد نیاز روستاهای دودانگه و اولیا و سفلی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: همچنین تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در منطقه حیدریه که با توجه به مصوبات دولت تمامی مراحل آن طی گردیده است. از سوی دیگر تکمیل تنها بیمارستان شهرستان تاکستان باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که با مجوز ۲۵۱ پست سازمانی برای این بیمارستان هنوز این مرکز راه‌اندازی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: البته انتقال راه‌آهن تاکستان به خارج از شهر نیز از دیگر موارد مورد پیگیری در این شهرستان است. همچنین پرداخت خسارت باغداران بر اثر سرمازدگی باید مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز