خبرگزاری کار ایران

علیپور در نطق میان دستور:

ماکو ۱۰ هزار جوان بیکار دارد

کد خبر : ۱۶۶۲۶۹

استان آذربایجان غربی به عنوان خط مقدم در هشت سال دفاع مقدس و درگیری با گروهک های ضد انقلاب دچار خسارت مالی شد و از کاروان توسعه و بهره وری از بودجه محروم مانده است و مردم شهرهای ماکو، چالدران و پلدشت و حوزه انتخابیه ام بالاترین مشارکت را در انتخابات ریاست جمهوری داشته اند.

نماینده مردم ماکو، چالدران و پلدشت در مجلس، گفت: از رئیس جمهور می خواهم مشکل ۱۰ هزار جوان بیکار را در حوزه انتخابیه ماکو حل کند و مسئولان شرایطی فراهم کنند فرصت های شغلی منطقه در اختیار جوانان بیکار بومی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، محمد علیپور در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن ایام تولید امام علی(ع)، گفت: نقشه راه اصول و اهداف انقلاب اسلامی با وحدت و همدلی است، برای مردم ایران دعواهای جناحی و سیاسی در اولویت نیست.

نماینده مردم ماکو، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت که هشت سال به بهانه تقدم توسعه سیاسی، فرصت توسعه همه جانبه را از دست داده ایم.

علیپور افزود: عرصه پیکار با استکبار جهانی عموما در حوزه اقتصاد متمرکز شده است مردم انقلابی تمامی توطئه های نظامی، سیاسی و قومی را با هوشیاری تحت رهبری های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پشته سر گذاشته اند.

وی ادامه داد: امروز دغدغه مجلس و دولت باید معضل بیکاری جوانان تحصیلکرده، معیشت مردم، مهار تورم و مبارزه با گرانی افسارگسیخته باشد.

علیپور افزود: استان آذربایجان غربی به عنوان خط مقدم در هشت سال دفاع مقدس و درگیری با گروهک های ضد انقلاب دچار خسارت مالی شد و از کاروان توسعه و بهره وری از بودجه محروم مانده است و مردم شهرهای ماکو، چالدران و پلدشت و حوزه انتخابیه ام بالاترین مشارکت را در انتخابات ریاست جمهوری داشته اند.

وی گفت: یکی از وظایف نماینده مجلس انتقال مشکلات حوزه انتخابیه به مسئولان است از جمله رئیس جمهور می باشد.

علیپور افزود: رئیس جمهور به معضل اصلی حوزه انتخابیه ام که بیکاری جوانان می باشد رسیدگی کند و باید توجه جوانان بیکار به مسئولان دسترسی ندارند این در حالی است که برابر با اصل ۱۲۶ قانون اساسی رئیس جمهور مسئول اشتغال و برنامه و بودجه هستید.

وی گفت: از رئیس جمهور می خواهم شخصا به موضوع مشکل بیکاری ورود کنند و مشکل را حل کنند و از مسئولان استان می خواهم به جای مهره چینی به فکر حل مشکلات مردم محروم باشند.

علیپور ادامه داد: برای محرومیت زدایی از سال گذشته منطقه آزاد حوزه انتخابیه ام شروع به فعالیت کرده است و ۱۰ هزار جوان بیکار منتظر شغل هستند فرصت های شغلی منطقه باید در اختیار جوانان بومی قرار گیرد.

وی افزود: از عنایت های ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور، کرباسیان رئیس گمرک، فروزان مدیرعامل منطقه آزاد و لاریجانی ریاست مجلس به حوزه انتخابیه ام کمال تشکر را دارم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی مسئولان استانی و محلی نه تنها همکاری نمی کنند بلکه سنگ اندازی می کنند بنابراین به آنها شدیداً اخطار می دهم که سنگ اندازی نکنند که درغیر این صورت با قهر مردم انقلابی منطقه روبرو خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز