خبرگزاری کار ایران

شهریاری در اخطار قانون اساسی:

امنیت سیستان و بلوچستان در وضعیت بدی است / دولت فعالیت تکفیری‌ها را جدی بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۸۸

چند روز پیش در دلیگان افراد مسلح وارد منزل شخصی شده و تمام ساکنان خانه را به رگبار بستند هم اکنون از سرنوشت جمشید دانایی فر هیچ اطلاع موثقی در دست نداریم و گروه‌های اشرار، ‌قاچاقچیان و تکفیری‌ها در منطقه سیستان و بلوچستان فعال هستند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای خواستار توجه بیشتر دولت و شورای عالی امنیت نسبت به امنیت سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین علی شهریاری در اخطار قانون اساسی در صحن علنی مجلس گفت: امروز قرار است بحثاصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی آن که مبنی بر واگذاری دستگاه‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی است را بررسی کنیم. من از دولت خواهش می‌کنم که امنیت ما را مثل موارد ذکر شده در اصل ۴۴ به تکفیری‌ها واگذار نکند.

نماینده زاهدان ادامه داد: اصل ۱۵۴ قانون اساسی، جمهوری اسلامی ایران را از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها منع و همزمان دفاع از حقوق مستضعفان جهان را وظیفه ایران می‌داند.

شهریاری با اشاره به مشکلات منطقه سیستان وبلوچستان خطاب به دولت تاکید کرد: همانطور که براساس اصل ۱۵۴ قانون اساسی نباید مستضعفان جهان را فراموش کنیم دولت نباید مستضعفان داخلی را که هموطنان ما هستند فراموش کند.

وی افزود: مسئله امنیت سیستان وبلوچستان در وضعیت بدی است. چند روز پیش در دلیگان افراد مسلح وارد منزل شخصی شده و تمام ساکنان خانه را به رگبار بستند هم اکنون از سرنوشت جمشید دانایی فر هیچ اطلاع موثقی در دست نداریم و گروه‌های اشرار، ‌قاچاقچیان و تکفیری‌ها در منطقه سیستان و بلوچستان فعال هستند.

شهریاری از شورای عالی امنیت ملی خواست تا نسبت به موضوع امنیت سیستان وبلوچستان توجه جدی‌تری داشته باشد.

وی همچنین خطاب به وزارت امور خارجه گفت: خواهش می کنم تمام وقت خود را صرف مسئله هسته‌ای نکنید برای تامین امنیت برخی مناطق نیاز به رایزنی‌ها و تحرکات جدی‌تر وزارت امور خارجه با کشورهای همسایه وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز