خبرگزاری کار ایران

با انتشار بیانیه ای در آستانه دور جدید مذاکرات وین؛

مجلس خواستار صیانت تیم مذاکره کننده از تمامی حقوق هسته ای ملت ایران شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۱۶

حال که مذاکرات سیاسی در موضوع هسته ای به بخش نهایی آن نزدیک شده است مجددا صداهای ناهنجار از برخی قدرتها شنیده می شود که تصور می کنند با این گونه عملیات روانی می شود مذاکرات هسته ای را به بیراهه بکشانند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و۱ + ۵ در وین با انتشار بیانیه ای خواستار صیانت تیم مذاکره کننده از تمامی حقوق هسته ای ملت ایران شدند و اظهار داشتند که با هیچ وعده و وعیدی عقب نشینی نکنند چرا که باید در مقابل نمایندگان ملت پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این بیانیه را شاهین محمد صادقی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس قرائت و اعلام کرد این بیانیه به امضای تمامی نمایندگان مجلس رسیده است.

در این بیانیه از مذاکره کنندگان هسته ای خواسته شده است در این مذاکرات از تمام حقوق هسته ای بر اساس ان پی تی از جمله غنی سازی، تحقیق و توسعه و همه ابعاد آن و نیز آب سنگین اراک صیانت کنند.

در این بیانیه که در چهار بند تهیه شده، آمده است: موضوع هسته ای نسخه مجاهدت دانشمندان کشور و پایداری ملت در این راه بوده و در زمره دستاوردهای بزرگ ملی است که همگان بویژه نمایندگان مردم نسبت به حفظ و صیانت از آن حساس هستند.

نمایندگان مجلس در این بیانیه یادآور شدند: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که جنجال در موضوع هسته ای که سالهاست توسط برخی قدرت های بزرگ انجام پذیرفته چیزی جز بهانه گیری نبوده و نیست و لذا برای رفع هرگونه سوءتفاهم حل و فصل مسایل را از طریق مذاکرات سیاسی دنبال کرده و مقدمات این امر در طول سال های گذشته انجام گرفت.

نمایندگان مجلس تاکید کردند: حال که مذاکرات سیاسی در موضوع هسته ای به بخش نهایی آن نزدیک شده است مجددا صداهای ناهنجار از برخی قدرتها شنیده می شود که تصور می کنند با این گونه عملیات روانی می شود مذاکرات هسته ای را به بیراهه بکشانند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این گونه دسایس قدرت های بزرگ که حکایت از نوعی عقب افتادگی ذهنی دارد هشدار می دهند ملت ایران به هیچ عنوان از فناوری صلح آمیز هسته ای در همه ابعاد آن تنازل نخواهد کرد و پایداری این امر در قوانین مجلس مشخص شده است.

آنان همچنین در بیانیه خود تاکید کردند: وزیر امور خارجه و هیات مذاکره کننده همراه باید در مذاکرات تمامی حقوق هسته ای ملت ایران بر اساس معاهده ان پی تی شامل غنی سازی، تحقیق و توسعه و ابعاد مختلف آن و همچنین آب سنگین اراک را صیانت کنند و با هیچ وعده و وعیدی از این یافته های فناوری صلح آمیز هسته ای عقب نشینی نکنند چرا که باید در این زمینه در مقابل نمایندگان ملت پاسخگو باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه خود مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بویژه دانشمندان شهید هسته ای را گرامی داشتند و از دست اندرکاران و دانشمندان صنعت هسته ای قدردانی کردند.

دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱ + ۵ از فردا(سه شنبه) در وین اتریش برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز