خبرگزاری کار ایران

موسوی لارگانی مطرح کرد:

لزوم اجرایی شدن قانون مصوب مجلس هشتم در زمینه تقسیمات کشوری

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۴۶۶

آقای لاریجانی احترام امامزاده به متولی آن است شما باید پیگیری کرده و از وزیر کشور بخواهید که چرا قانون تقسیمات کشوری را اجرایی نمی‌کند

نماینده مردم فلاورجان از عدم اجرایی شدن قانون مصوب مجلس هشتم در زمینه تقسیمات کشوری انتقاد کرد و گفت: لازم است رئیس مجلس شورای اسلامی به جد این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش ایلنا، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل سوم قانون اساسی اظهار داشت: اخطار من در ارتباط با تفاوت داشتن میان نمایندگان در مجلس و کمیسیون‌هاست، چرا که در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور سوالی مطرح کردم که کمیسیون مذکور آن را منطقه‌ای اعلام کرد.

وی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: شما سوال من را چه به صورت مکتوب و چه شفاهی گوش کنید اگر کلم‌ ای درباره شهرستان یا منطقه خاصی در سوال من بود آن را منطقه‌ای اعلام کنید اما اگر منطقه‌ای نیست چرا میان نماینده‌ها فرق می‌گذارید.

این نماینده افزود: بارها و بارها از تریبون مجلس اعلام شده که ما در مجلس، " نماینده تر " نداریم اما هم هیات رئیسه و هم در کمیسیون‌ها برای برخی از نمایندگان ارزش بیشتری قائل هستند و میان آنها تفاوت می‌گذارند.

عضو کمیسیون اقتصادی در رابطه با سوال خود در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در رابطه با عدم اجرای قانون مصوب مجلس هشتم در خصوص تقسیمات کشوری، اظهار داشت: در این مصوبه آمده که روستاهای بالای ۳۵۰۰ نفر جمعیت باید به شهر تبدیل شوند که در دولت قبلی تعدادی از روستاهای شهرستان فلاورجان که بالای ۶ هزار نفر جمعیت دارند با آماده شدن طرح ها و آئین نامه‌های لازم، آماده تبدیل شدن به شهر بودند که در حال حاضر وزیر فعلی کشور می‌گوید این قانون را قبول ندارم و می‌خواهم طرح و لایحه جدیدی به مجلس بیاورم.

لارگانی با بیان اینکه در حال حاضر قانون در این خصوص داریم و باید براساس آن، قانون تقسیمات کشوری اجرایی شود، از تفاوت داشتن میان شهرها و استانها انتقاد کرد و افزود: آقای لاریجانی احترام امامزاده به متولی آن است شما باید پیگیری کرده و از وزیر کشور بخواهید که چرا قانون تقسیمات کشوری را اجرایی نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اخطار قانون اساسی موسوی لارگانی گفت: اگر ایراد شما این است که کمیسیون شوراها سوال ملی شما از وزیر کشور را منطقه ای اعلام کرد، ما این مسئله را بررسی خواهیم کرد ولی به هر حال شما مختارید و می‌توانید سوال خود را از وزیر کشور مطرح کنید و از نظر ما مشکلی در این خصوص وجود ندارد، ضمن اینکه امروز نیز سوال از وزیر کشور در دستور کار جلسه بود ولی خود آقایان سوال کننده، سوالشان را پس گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز