خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

برای از بین بردن التهاب در کشور نیاز به وحدت داریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۴۵

از لحاظ روابط بین‌المللی با پیچیدگی‌های زیادی روبرو هستیم و وقتی که با سران کشورهای خارجی صحبت می‌کنم می‌بینم اینها فکر می‌کنند که ایران یک نمونه شماتیک از فناوری صلح آمیز هسته‌ای می‌خواهد که این یک اشتباه محاسباتی است در حالی که ما خود حقیقت انرژی هسته‌ای را می‌خواهیم.

رییس مجلس با تاکید براینکه برای رفع مشکلات داخلی نباید اجازه دهیم که مسائل حاشیه‌ای به متن تبدیل شود، گفت: اگر التهاب در کشور باشد بیگانگان از این شرایط استفاده می‌کنند و سرمایه‌گذاری نیز اتفاق نمی‌افتد. در این شرایط به همگرایی، صبر و وحدت نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی در دیدار با کارمندان مرد مجلس که به مناسبت میلاد امام علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مکتب اسلام این است که الگوهای برجسته‌ای مثل امام علی(ع) دارند که می‌درخشند و همانندی مثل آنها نداریم.

وی افزود: ا فکار امام علی(ع) افکاری ماندگاری است وشخصیت و وجود امام علی از بین رفتنی نیست و در همه شرایط و همه عالم به این وجود نیازمندند و در صورتی که امام علی(ع) وجود نداشت هیچ موجودی ماندنی نبود.

رئیس مجلس با بیان این‌که شخصیت امام علی(ع) تولید کننده معرفت در عالم است، ابراز کرد: افتخار می‌کنیم پیرو چنین شخصیتی هستیم که همه عالم به فیض ایشان می‌توانند زنده بمانند.

وی با اشاره به ظهور پدیده سلفی‌گری در کشورهای مسلمان گفت: متاسفانه در درون اسلام یک گروه خشک مذهب به وجودآمده است و به جای این که علیه امریکا و دشمنان آمریکا مبارزه کنند به جان مسلمانان افتاده‌اند که این مصیبت بزرگی است.

لاریجانی علت به وجود آمدن این پدیده را وجود تعصب خواند و اظهار کرد: این‌ها به پیروان اهل بیت انگ می‌زنند و بین عالم اسلام تفرقه می اندازند واین که مقام معظم رهبری مستمرا بر وحدت اسلامی تاکید می‌کنند، استراتژی درستی است.

وی با بیان این که مشکلات فراوانی در بخش اقتصاد و روابط بین‌الملل وجود دارد عنوان کرد: پیچیدگی‌های فراوانی که در بخش اقتصادی و روابط بین الملل داریم موجب افزایش بیکاری و تورم شده است و به همین خاطر مردم با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از لحاظ روابط بین‌المللی با پیچیدگی‌های زیادی روبرو هستیم و وقتی که با سران کشورهای خارجی صحبت می‌کنم می‌بینم اینها فکر می‌کنند که ایران یک نمونه شماتیک از فناوری صلح آمیز هسته‌ای می‌خواهد که این یک اشتباه محاسباتی است در حالی که ما خود حقیقت انرژی هسته‌ای را می‌خواهیم.

وی با پر اهمیت شمردن وحدت درونی در چنین شرایطی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات داخلی از جمله بیکاری را رفع کنیم نباید بگذاری مسائل حاشیه‌ای به متن تبدیل شود زیرا اگر التهاب در کشور باشد بیگانگان از این شرایط استفاده می‌کنند و سرمایه گذاری نیز اتفاق نمی‌افتد و در این شرایط به همگرایی، صبر و وحدت نیاز داریم.

وی هدایت سرمایه ها به ثبت تولید را وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود: تردیدی ندارم ا گر همت ها به سمت تولید پیش برود دیگر نیازی به نگاه به دیگران نداریم البته باید در گام اول بسترهای آن را فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز