خبرگزاری کار ایران

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین:

با مذاکره روند اوضاع اوکراین به سوی آرامش و ثبات باز می‌گردد

کد خبر : ۱۶۷۵۷۷

در طول سال‌های گذشته همواره مناسباتی سازنده و مفید میان مجالس دو کشور برقرار بوده و گروه‌های دوستی پارلمانی در تقویت و تحکیم این روند نقش موثری داشته‌اند.

الکساندر سامارسکی سفیر اوکراین در تهران پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با علی کائیدی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی کائیدی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در ابتدای این دیدار با اشاره به وضعیت اوکراین ابراز امیدواری کرد: با گفت‌وگو و مذاکره روند اوضاع در این کشور به سوی آرامش و ثبات باز می‌گردد.

وی همچنین مبنای هرگونه راه‌حل در این کشور را احترام به خواست و اراده مردم این کشور دانست.

کائیدی در ادامه همکاری‌های پارلمانی میان مجالس دو کشور را دارای پیشینه خوب و مثبت خواند و افزود: در طول سال‌های گذشته همواره مناسباتی سازنده و مفید میان مجالس دو کشور برقرار بوده و گروه‌های دوستی پارلمانی در تقویت و تحکیم این روند نقش موثری داشته‌اند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در ادامه دو کشور را دارای ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی برای همکاری و مراوده دوستانه دانست و افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی در این چارچوب حمایت خواهد کرد.

الکساندر سامارسکی سفیر اوکراین در تهران نیز در این دیدار ضمن تشریح تحولات کشور بر علاقه‌مندی کی‌یف برای گسترش مناسبات با ایران تاکید کرد.

وی همچنین سیاست‌های روسیه را عامل ایجاد شرایط کنونی در کشورش دانست.

سفیر اوکراین در تهران در پایان این دیدار با توجه به پایان ماموریتش از تلاش‌های گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در مجلس شورای اسلامی در حمایت از روند گسترش مناسبات دو کشور قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز