خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس:

برگزاری انتخابات در عراق نشان از تعمیق دموکراسی در این کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۷۸

نگاه مثبتی در مجلس شورای اسلامی برای گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشور عراق وجود دارد.

نوری شاویس معاون اقتصادی نخست‌وزیر عراق صبح امروز(دوشنبه) با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت، گفت: اشتراکات تاریخی و مذهبی مردم دو کشور بستر مناسبی برای رشد و توسعه مراودات دوستانه فیمابین فراهم آورده است.

وی در ادامه افزود: نگاه مثبتی در مجلس شورای اسلامی برای گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشور عراق وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات اخیر پارلمانی در عراق را یک برجستگی ویژه در روند رشد دموکراسی در این کشور دانست و افزود: برگزاری این انتخابات با مشارکت اکثریت مردم عراق نشان دهنده رشد و تعمیق دموکراسی و مردم سالاری در عراق می‌باشد که می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

وی در پایان بر تداوم روند توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی، افزایش سطح مبادلات تجاری، حل مشکلات محیط زیستی در منطقه و رفع موانع بانکی برای حضور هر چه بیشتر بازرگانان دو کشور تاکید کرد.

در ادامه این دیدار نوری شاویس معاون اقتصادی نخست‌وزیر عراق، جمهوری اسلامی ایران را مورد اعتماد‌ترین همسایه عراق خواند و گفت: فرصت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراوانی در دو کشور وجود دارد که باید با عملیاتی کردن توافقات و تداوم مذاکرات به توسعه مراودات دوستانه فیمابین منجر گردد.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر عراق در ادامه بر تلاش دولت عراق برای برقراری ثبات و آرامش در این کشور تاکید کرد و گفت: همه گروه‌های سیاسی و مردم عراق به دنبال ایجاد امنیت و ثبات سیاسی هستند و دولت عراق تا از بین بردن کامل گروه‌های تروریستی مبارزه علیه آنها را ادامه خواهد داد.

وی در پایان بر تداوم گفت‌وگوها و رایزنی‌ها میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور در موضوعات منطقه‌ای، دوجانبه و بین المللی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز