خبرگزاری کار ایران

بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

اظهار بی‌علاقگی عراقچی برای مناظره تیم مذاکره‌کننده فعلی با پیشین

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۰۷۱

آنچنان که از این گزارش برمی آید در ماهیت مذاکرات درخصوص موضوعاتی نظیر ابعاد غنی سازی، تعداد سانتریوفیوژ‌ها، چگونگی رفع تحریم‌ها و همچنین دوره زمانی که ایران باید در خصوص صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای به غرب اطمینان بدهد اختلاف نظرهایی وجود دارد اما در عین حال این مذاکرات به صورت شکلی وکلی در حال پیشرفت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جلسه روز گذشته این کمیسیون با عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای پرداخت.
احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: در این جلسه عراقچی ضمن ارائه گزارشی در خصوص جزئیات مذاکرات اخیر ژنو اعلام کرد که عدم حصول نتیجه در جلسه اول این دور از مذاکرات اتفاق غیر طبیعی نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: عراقچی در این گزارش از برگزاری ۲جلسه دیگر در خرداد ماه و یک جلسه در ۳۰ تیرماه سال جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد که طرفین بتوانند دراین جلسات مباحثرا به نتیجه برسانند.
وی گفت: آنچنان که از این گزارش برمی‌آید در ماهیت مذاکرات درخصوص موضوعاتی نظیر ابعاد غنی‌سازی، تعداد سانتریوفیوژ‌ها، چگونگی رفع تحریم‌ها و همچنین دوره زمانی که ایران باید در خصوص صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای به غرب اطمینان بدهد اختلاف نظرهایی وجود دارد اما در عین حال این مذاکرات به صورت شکلی و کلی در حال پیشرفت است.
نماینده مردم اردستان با بیان اینکه طرفین مذاکره کننده در خصوص بحثآب سنگین اراک تا حدی به توافق رسیده‌اند خاطرنشان کرد: از آنجا که راکتور آب سنگین اراک پلوتونیوم تولید می‌کند غربی‌ها چنین می‌پندارند که ایران می‌خواهد این پلوتونیوم حاصل از رسوبات آب سنگین در فعالیت‌های نظامی خود استفاده کند اما چنانچه از گزارش ارائه شده در خصوص این دور از مذاکرات بر می‌آید طرفین مذاکره کننده در حل این موضوع تا حدی به توافق رسیده‌اند.
بخشایش اردستانی با عجولانه خواندن توافقات در روزهای اول مذاکرات اظهار داشت: در این مذاکرات از ایران خواسته شده که پروتکل ویژه‌ای را در قالب بررسی‌های فعالیت هسته‌ای ایران نظیر آنچه با عراق صورت گرفته را بپذیرد که ایران حاضر به این کار نشده است.
وی افزود: ایران همچنین اعلام کرده که بحث‌های موشکی و دفاعی نیز قابل مذاکره نیست.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون با عراقچی پیشنهادی در خصوص برگزاری مناظره‌ای میان تیم مذاکره کننده پیشین و تیم مذاکره کننده فعلی مطرح شد که ایشان نسبت به این پیشنهاد اظهار بی‌علاقگی کرد.
بخشایش اردستانی با تاکید بر بی‌اهمیت بودن بحث‌های حاشیه‌ای پیرامون اظهارات مسئولین مذاکره کننده و منتقدین بیان داشت: آنچه مهم است این است که توافقات نباید به صورت مبهم صورت پذیرد چرا که اگر در توافق‌نامه از واژه‌ها و عبارات مبهم استفاده شود طرفین مقابل می‌توانند با بهره برداری از این مسئله خواسته‌های خود را بر ما تحمیل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز