خبرگزاری کار ایران

توکلی خبرداد:

تائید رانت ۸۳ میلیون یورویی در گزارش دیوان محاسبات

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۰۸۹

در گزارش دیوان محاسبات تمامی ادعاهای من تایید شده و رخ دادن رانت را قطعی می‌داند که از آن جمله می‌توان به درخواست تاجر خاص از وزیر، دستور تسریع وزیر و اختصاص یافتن ۸۳ میلیون یورو ارز ویژه به این شرکت خاص اشاره کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تائید رانت ۸۳ میلیون یورویی در گزارش دیوان محاسبات خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد توکلی در نشست خبری و در تشریح ادعای خود مبنی بر روی دادن رانت در دولت اقدامات خود را به سه مرحله تقسیم کرد و گفت: مرحله نخست اقدامات خود را به شکل محرمانه پیگیری کردم که از جمله نامه به رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، وزیر صنایع و رئیس بانک مرکزی بود. پس از دوماه و نیم و وقتی که به نتیجه خاصی نرسیدم مسئله را رسانه‌ای کرده و در نامه‌ای که به مجلس فرستادم موضوع را مطرح کردم.

نماینده مردم تهران مرحله سوم اقدامات خود را شکایت به نهادهای قضایی و بازرسی دانست و گفت: انجام این سه مرحله تنها برای آن بود که می خواستم مسائل سیاسی نشود.

وی از ارائه گزارش دیوان محاسبات کشور در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۹۳ خبرداد و اظهار کرد: در گزارش دیوان محاسبات تمامی ادعاهای من تایید شده و رخ دادن رانت را قطعی می‌داند که از آن جمله می‌توان به درخواست تاجر خاص از وزیر، دستور تسریع وزیر و اختصاص یافتن ۸۳ میلیون یورو ارز ویژه به این شرکت خاص اشاره کرد.

توکلی افزود: این رانت در صورتی شکل گرفته است که در همان زمان ده‌ها کشتی با بار کالای اساسی معطل ارز و ترخیص بودند که دیوان محاسبات این کار را، دستور ویژه ای که فرصت خاصی برای این تاجر فراهم ساخته است عنوان کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز